اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

همه باید به رئیس‌جمهور کمک کنیم تا کشور را از وضعیت نابسامان نجات دهد

امام‌جمعه نطنز گفت: تنفیذ محل ترکیب جمهوریت و اسلامیت است و ما دیدیم که انتقال قدرت در کشور با آرامش در مجلس و در محضر مقام معظم رهبری انجام گرفت و رئیس‌جمهور هم در بیاناتی به اهمیت بحث بیانیه گام دوم و حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب و جمله بسیار زیبای ما می‌توانیم اشاره کرد که همه باید کمک کنیم که وضعیت نابسامان کشور نجات پیدا کند.

همه باید به رئیس‌جمهور کمک کنیم تا کشور را از وضعیت نابسامان نجات دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز اظهار کرد: حدود ۱۰ روز پیش یکی از کشتی‌های تجاری تبعه صهیونیست‌ها موردحمله قرارگرفته و دو نفر صهیونیست کشته شدند، در رسانه‌های دنیا رجزخوانی و اتهام بدون مدرک علیه ایران شکل گرفت و این عادت صهیونیست‌ها و ایادی آن‌ها است که در آستانه تنفیذ ریاست‌جمهور منتخب بحث ایران‌هراسی آن‌ها شروع شد.

امام‌جمعه نطنز افزود: با توجه به شکست دشمن در مذاکرات وین که تمام هدف آن‌ها این بود که در این مذاکرات هیچ امتیازی ندهند و حتی امتیازهایی را مانند کم کردن نفوذ ایران در سوریه و لبنان و فلسطین و همچنین برد موشک‌ها را بگیرد اما با ایستادن محکم جبهه انقلاب و نقش‌آفرینی مردم در انتخاب رئیس‌جمهور این توافق‌ها انجام نشد و چه‌بسا اگر مردم در میدان نبودند ما شاهد یک توافق ذلیلانه دیگر بودیم.

وی بیان کرد: احتمال اینکه این کشتی توسط خود صهیونیست‌ها مورد هدف قرارگرفته باشد هم زیاد است، مظلوم‌نمایی آن‌ها در تاریخ برای مردم و جهان مشخص‌شده، کارهایی را خودشان انجام می‌دهند که دیگران را متهم کنند و بعد خودشان را مظلوم در جهان جلوه بدهند.

یعقوبی اذعان کرد: البته آن‌ها با عربده‌کشی می‌گویند که این‌ها را پاسخ می‌دهیم، بعید است چنین کار احمقانه‌ای انجام بدهند چراکه هر وقت از انجام کاری در دنیا صحبت می‌کنند آن کار را انجام نمی‌دهند، اما اگر این کار احمقانه را شروع کردند بدانند که پایان کار دیگر با آن‌ها نیست و ملت غیور با پشتوانه رهبری چنان بلایی به سر آن‌ها می‌آورد که پشیمانی هم برای آنها سودی نخواهد داشت.

 امام‌جمعه نطنز گفت: در دوازدهم مرداد تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب از سوی رهبر معظم انقلاب انجام شد و طبق بند نهم اصل ۱۱۰ قانون اساسی، ریاست‌جمهوری بعد از تنفیذ رهبری رسمی می‌شود؛ تنفیذ محل ترکیب جمهوریت و اسلامیت است و ما دیدیم که انتقال قدرت در کشور با آرامش در مجلس و در محضر مقام معظم رهبری انجام گرفت و رئیس‌جمهور محترم هم در بیاناتی به اهمیت بحث بیانیه گام دوم و حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب و جمله بسیار زیبای ما می‌توانیم اشاره کرد که همه باید کمک کنیم که وضعیت نابسامان کشور نجات پیدا کند.

 وی عنوان کرد: در آستانه سالگرد بمباران اتمی شهرهای هیروشیما ناکازاکی قرار داریم در فاصله سه روز آمریکا با بمباران این دو شهر ۲۲۰ هزار شهروند را بی‌گناه را از بین برد اما امروز بهانه می‌گیرد که ایران نباید به تسلیحات اتمی برسد ما بر اساس فقه و فتوای رهبر ما هیچ‌گاه به سمت سلاح هسته‌ای نخواهیم رفت و آن را نخواهیم ساخت چون رهبر آن را حرام دانسته است.

یعقوبی با گرامیداشت هفدهم مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار شهید گفت: کسانی که در عرصه خبر و خبرنگاری فعالیت می‌کنند، هوای تازه فرهنگی سیاسی اجتماعی در شهر منتشر می‌کنند و اگر خبر آن‌ها معیوب باشد قطعاً هوای منتشرشده بر مردم اثر بد خواهد گذاشت و در خبر و تحلیل آن‌ها درست باشد قطعاً فضا درست می‌شود و مردم هم از این فضا استفاده می‌کنند.

خطیب جمعه نطنز گفت: باید در خبررسانی از بداخلاقی و تهمت پرهیز کنیم و در اخبار اخلاق اسلامی و انسانی را رعایت کنیم و مواظب باشیم تریبون دشمن نشویم، از شایعه‌سازی و اتهام اثبات نشده پرهیز کنیم و افراد را حفظ نماییم.

 وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، خاطرنشان کرد: حتماً باید این ماه گرامی داشته شود، مراسم عزاداری‌ها برپا شود البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فضاهای شهری باید سیاه‌پوش شود؛ ادارات، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها و فضای شهری بوی محرم بگیرد تا مردم حس کنند که ماه عزاداری حسین (ع) است.

بخش بادرود باید به شهرستان تبدیل شود

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود نیز در خطبه‌های نماز این شهر، به مراسم سیزدهمین تنفیذ ریاست‌جمهوری که در فضای آکنده از معنویت و صفا برگزار شد اشاره و اظهار کرد: سخنان رییس جمهور در این مراسم باقدرت و قوت و صلابت توأم با تواضع و ادب انجام شد، مهم‌ترین بخش سخنان آقای رئیسی توجه و تکیه‌بر اسناد بالادستی است که بیش از دو دهه است به آن‌ها توجه نشده است تأکید موکد بیانیه گام دوم انقلاب ازجمله نکات برجسته سخنان آقای رئیس‌جمهور بود.

خطیب نماز جمعه بادرود افزود: تأکید و پافشاری آقای رئیسی بر سر تحقق آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های انقلابی و التزام به حرکت در این مسیر با شعار ما می‌توانیم ازجمله نکات جالب ایشان آن بود که موردتوجه و تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت، طبیعی است وقتی‌که این نگاه در رئیس قوه مجریه باشد به هیئت دولت و مدیران ارشد و میانی کشور هم سرایت کرده و جاری خواهد شد لذا وظیفه همه آحاد ملت است که این دولت را حمایت کنند تا در انجام برنامه‌های خود به فضل الهی موفق باشد.

وی ضمن اشاره به آغاز هفته احیا امربه‌معروف و نهی از منکر، اذعان کرد: ما همان‌طور که مکلفیم خودمان را از بدی‌ها حفظ کنیم و از ظلمت به نور خارج نماییم، مکلف هستیم دیگران را همین‌طور دعوت کنیم هر مقداری که می‌توانیم، اگر انسان دید معصیت خدا می‌شود باید جلوی آن را بگیرد، اگر امربه‌معروف و نهی از منکر انجام بگیرد و در جامعه برقرار شود همه واجبات همگی برقرار خواهد شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: در آستانه تشکیل دولت جدید یکی از مطالبات به‌حق مردم کاشان و حومه ارتقاء شهرستان کاشان به استان شدن است و همچنین ازجمله مطالبات به‌حق مردم بخش بادرود ارتقاء بخش به شهرستان است چراکه هرچه استان‌ها و شهرستان‌ها کوچک‌تر باشند خدمات بهتری را می‌توانند ارائه کنند، اینکه هم کاشان استان بشود حق مردم است و هم اینکه بادرود ارتقا پیدا کند و شهرستان بشود حق مردم است و به نفع مردم کاشان و حومه است که ارتقا پیدا کنند؛ ما مردم منطقه بادرود با تمام وجودمان از این طرح استانی شدن کاشان و ارتقای بخش بادرود به شهرستان حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/63025/ق۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول