اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در زنجان

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسی با حضور 3 هزار و 706 نفر در زنجان برگزار شد.

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طی امروز جمعه 15 مرداد‌ماه آزمون ورود به حرفه مهندسی کاردانی و معمار تجربی و ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در زنجان برگزار شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان بعد از ظهر امروز در حاشیه این آزمون در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هر سال یک یا دو دوره آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان برگزار می‌شود، گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا فاصله زیادی بین برگزاری آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان افتاد.

مسعود بیات منش بیان اینکه این آزمون در چهار سر فصل برگزار می‌شود، اظهار کرد: ورود به حرفه مهندسین، کاردانی‌های فنی، معماری تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه که در مجموع ۳ هزار و ۷۰۶ نفر در این آزمون شرکت کردند، بیان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۹۵۹ نفر آقایان و ۷۴۷ نفر خانم‌ها هستند.

مدیرکل راه و شهر سازی زنجان با اشاره به اینکه در رشته کارشناسی ماده ۲۷ هم ۴۸ نفر حضور داشتند، بیان کرد: در کاردانی ۱۱ نفر و در معماران تجربی هم هشت نفر در آزمون شرکت کردند.

بیات منش با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی شود که حرفه مهندسی به سمت عمومی و تخصص برود، اضافه کرد: در این آزمون این مهم مد نظر قرار گرفته و در حرفه مهندسی مباحث عمومی و تخصصی تاکید شده است.

مدیرکل راه و شهر سازی زنجان با اشاره به اینکه بحث مهندسان تا یک حدودی می‌توانند به صورت عمومی ورود داشته باشند، بیان کرد: در بحث تخصصی هم باید افراد متخصص ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه در سه رشته معماری، برق و تاسیسات طراحی، نظارت و اجرای آزمون برگزار شده است، اضافه کرد: در بحث عمران طراحی، نظارت و اجرا و در بحث گودبرداری طراحی و اجرا و همچنین برای نخستین بار طراحی و اجرای بهسازی ساختمان برگزار شده است.

بیات منش ادامه داد: در رشته‌های نقشه برداری، ترافیک و شهرسازی مباحث مربوط به طراحی و نظارت برگزار کرده است.

مدیرکل راه و شهر سازی زنجان با اشاره به اینکه حرفه مهندسی باید تمام وقت شود، گفت: ۷ هزار نفر عضو نظام مهندسی استان هستند که از این تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ نفر پروانه دارند و ۳ هزار و ۷۰۶ نفر مهندسین جوان که شغل ندارند و می‌خواهند پروانه ۶۶ را کسب کرده و شاغل شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان افزود: در اجرا و نظارت نظام مهندسی مشکلاتی وجود دارد اما باید در راستای کیفیت بخشی به حرفه مهندسی گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول