اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان در نظام استاد شاگردی پیشرو است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: زنجان در استقرار نظام استاد و شاگردی، یکی از استان‌های پیشرو است و بانک اطلاعاتی استادکاران برای معرفی به کارجویان، جمع‌آوری شده تا از تجربیات آن‌ها نیز استفاده شود.

زنجان در نظام استاد شاگردی پیشرو است

محمدرضا انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: راه نجات اشتغال، تولید، صنعت و اقتصاد کشور کارآفرینی است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: کارآفرینان و صنعتگران همچنان به دنبال کارآفرینی و حفظ شرایط موجود و سرپا نگه داشتن فضای اشتغال و سرمایه‌گذاری خود هستند و بر این باور استوار هستند که کارآفرین هیچ گاه از همت و تلاش خود دست برنداشته و برای خودکفایی و اقتصاد مهین خود تا آخرین لحظه تلاش می‌کند.

وی افزود: برای ایجاد تعادل در بازار کار و رفع مشکلات بیکاری باید نگاه و نگرش خود را به مسئله کار و بیکاری تغییر دهیم و از ظرفیت‌های خود فعالان و تشکل‌ها استفاده کنیم.

انصاری عنوان کرد: هدف از ایجاد کافه‌های کارآفرینی این است که افراد سرشناس و فرهیخته اکوسیستم کارآفرینی و صنعت استان در یک مکان برای ایجاد گپ و گفت، ارتباط گیری و شبکه سازی و همچنین آشنایی با سرمایه‌گذاران بین صاحبان ایده، کارآفرینان شکل گرفته و در نهایت با ایجاد شبکه‌ای قوی در کنار هم به تولید ملی و اشتغالزایی کمک ‌کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه آموزش مهارت آموزش مهمترین مؤلفه در ایجاد اشتغال است، اضافه کرد: مهمترین موضوع در این بخش تربیت نیروی انسانی ماهر است.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل مهم پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در تولید، تربیت نیروی انسانی ماهر است و در این میان ارتقای مهارت شاغلان در واحدهای تولیدی بسیار مهم است.

وی افزود: زنجان در استقرار نظام استاد و شاگردی، یکی از استان‌های پیشرو است و بانک اطلاعاتی استادکاران برای معرفی به کارجویان، جمع‌آوری شده تا از تجربیات آن‌ها نیز استفاده شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه بخش دوم، اطلاعات کارجویان است، افزود: با توجه به محدود بودن تعداد کاریابی‌های الکترونیکی در استان در اختیار کاریابی‌های غیردولتی قرار داده شده و ما در این سامانه فقط وظایف حاکمیتی و نظارتی را انجام می‌دهیم و بقیه کارها در بخش‌های غیردولتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول