اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

هنوز اصلاح آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی نهایی نشده است/ ماجرای تأثیر سوابق اجرایی در ارتقا

قائم‌مقام و دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: هنوز اصلاح آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی نهایی نشده است.

هنوز اصلاح آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی نهایی نشده است/ ماجرای تأثیر سوابق اجرایی در ارتقا

منصور کبگانیان قائم‌مقام و دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره اصلاح «آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی» اظهار کرد: اصلاح آیین‌نامه ارتقا هنوز نهایی نشده است.

وی ادامه داد: قانع نشدیم که اصلاح آیین‌نامه ارتقا پختگی لازم را دارد بنابراین یک زمانی را گرفتیم که بعدا به آن بپردازیم.

کبگانیان درباره پیش‌بینی سوابق اجرایی در ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی گفت: بخش اجرایی، یک بخش کوچکی از آیین‌نامه ارتقا هست و باید هم باشد زیرا استادی که جدا از کارهای علمی، پذیرفته که یک رئیس دانشکده باشد و خدمتی به 40 همکار کند، باید یک امتیاز داشته باشد، منظور از بخش اجرایی، این قسمت است و ما مدافع آن هستیم. 

وی در واکنش به این جمله که «این ذهنیت است که برخی بدون کار علمی بابت حضور در سمت اجرایی، ارتقای علمی می‌یابند»، افزود: اولا میزان نقش امتیاز اجرایی به اندازه امتیازات علمی نیست یعنی عدش کمتر از حتی 10 درصد است اما در همین حد باید باشد؛ چون در دانشگاه‌ها اساتید دوست دارند که مقاله‌شان را بدهند و کتاب بنویسند و هیچکس ریاست دانشکده را نمی‌پذیرد.

وی اضافه کرد: رئیس دانشکده یک کار علمی مدیریتی است و  بنابراین در این حد مدافع هستیم ولی باز هم، در آیین‌نامه ارتقا، پختگی لازم برای اصلاح را ندیدیم و یک زمانی را گرفتیم که بعدا به آیین‌نامه ارتقا ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول