اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

الزام مرغ‌فروشی‌های چهارمحال و بختیاری به استفاده از سامانه رهتاب/ سهمیه ۲۰ واحد مرغ‌فروشی قطع شد

معاون نظارت، بازرسی و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به الزام مرغ‌فروشی‌ها به اتصال به سامانه رهتاب گفت: فروش بسته‌بندی شده مرغ تخلف است و تاکنون ۲۰ واحد مرغ‌فروشی به سبب توزیع نامناسب قطع سهمیه شده‌اند.

الزام مرغ‌فروشی‌های چهارمحال و بختیاری به استفاده از سامانه رهتاب/ سهمیه ۲۰ واحد مرغ‌فروشی قطع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد در پی ناآرامی‌هایی که در بازار مرغ ایجاد شده به سراغ معاون نظارت، بازرسی و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صمت چهارمحال و بختیاری رفتیم تا از کم و کیف توزیع مرغ در استان مطلع شویم.

غلامرضا قائدامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: به منظور نظارت بر تولید و توزیع گوشت مرغ سامانه‌ای تحت عنوان سامانه رهتاب راه‌اندازی شده است.

معاون نظارت، بازرسی و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این سامانه در حال حاضر در استان همجوار مورد استفاده قرار گرفته و به زودی فعال‌سازی آن در تمام واحدهای صنفی مرغ‌فروشی استان الزامی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قیمت مرغ در استان‌های همجوار گرانتر از استان است و همین موضوع با وجود نظارت‌های شدید سبب خروج بخشی از تولیدات مرغ استان شده است.

قائدامینی با بیان اینکه در روزهای آینده استفاده از این سامانه در خرده‌فروشی‌ها الزام خواهد شد، گفت: تاکنون از ۵۰۰ واحد خرده‌فروشی مرغ در استان، ۱۲۰ واحد به این سامانه متصل شده است و تا امروز به دیگر واحدها فرصت داده شده تا به این سامانه متصل شوند.

قطع سهمیه ۲۰ واحد مرغ‌فروشی

وی اضافه کرد: طی روزهای اخیر با تشدید نظارت‌های سختگیرانه بر واحدهای مرغ‌فروشی استان، ۲۰ واحد به سبب توزیع نامناسب قطع سهمیه شدند.

 وی تصریح کرد: همچنین یک واحد کشتارگاه متخلف به سبب عرضه خارج از شبکه به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان شناسایی و به تعزیزات حکومتی معرفی شد.

عرضه مرغ به صورت بسته‌بندی نیز در استان تخلف است

معاون نظارت، بازرسی و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عرضه مرغ به صورت بسته‌بندی نیز در استان تخلف است و چنانچه موردی در این خصوص شناسایی شد از سوی بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان مورد پیگیرد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نیاز روزانه استان به گوشت مرغ 80 تن می‌باشد، اظهار داشت: توزیع مرغ با توجه به کشتار مناسب در استان نباید با هیچ کمبودی مواجه شود و چنانچه مردم با واحد متخلفی در این خصوص مواجه شدند می‌توانند آن را گزارش دهند تا بازرسان پیگیری کنند.

قائدامینی در پایان گفت: نظارت بر نحوه توزیع مرغ در استان تشدید و با سخت‌گیری پیگیری می‌شود و به همین منظور تمام توان بازرسان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و بازرسان قرارگاه ۱۷ ربیع به کار گرفته شده تا مردم استان با کمبودی در این خصوص مواجه نشوند.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول