اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

وزیر دفاع: پیشرفت‌های موشکی، پدافندی و پهپادی ایران خار چشم دشمنان شده است

وزیر دفاع گفت: در حال حاضر به هیچ عنوان با دوران دفاع مقدس و گذشته‌های نزدیک قابل مقایسه نیستیم و این پیشرفت‌های دفاعی به ویژه در حوزه‌های موشکی، پدافندی و پهپادی، خار چشم دشمنان ایران اسلامی شده است.

وزیر دفاع: پیشرفت‌های موشکی، پدافندی و پهپادی ایران خار چشم دشمنان شده است

به گزارش دفاعی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چهاردهمین همایش فرماندهان یگان های عمده نیروی زمینی ارتش که در تهران و به صورت دور سخنی در سراسر یگان های این نیرو برگزار شد، گفت: جایگاه نیروی زمینی ارتش در تامین امنیت ملی کشور حائز اهمیت راهبردی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی زمینی ارتش، نقش این نیرو را در طول عمر نظام اسلامی به ویژه 8 سال دفاع مقدس و در تامین امنیت و ثبات مرزهای پهناور و گسترده ایران اسلامی حائز اهمیت و تعیین‌کننده دانست و تصریح کرد: بدخواهان و دشمنان انقلاب و ملت بزرگ ایران اسلامی پس از دوران جنگ تحمیلی بارها با طرح ریزی توطئه‎های پیچیده، قصد تجاوز و دست‎اندازی به آب و خاک ایران اسلامی را داشتند که با هوشیاری، آمادگی، اقتدار و حضور تثبیت‌کننده نیروهای مسلح به ویژه نیروی زمینی  ارتش، آنها جرات تعدی به کشورمان را نداشتند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای موقعیت راهبردی و ژئوپلیتیک خاص در منطقه غرب آسیا است. از این رو نظام سلطه و استکبار جهانی همواره در طول تاریخ با چشم طمع به این جغرافیای متنعم و بی‌نظیر به لحاظ گذرگاهی نگریسته و بدون شک حفظ و حراست تمام عیار از میهن عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند؛ از «اوجب واجبات» است.

امیر سرتیپ حاتمی اظهار داشت: ملت ایران با تاسی از فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی با گذشت بیش از ۴۰ چهل سال از عمر پُربرکت نظام اسلامی هرگز زیر بار ظلم ظالمان و سلطه مستکبران قرار نگرفته‌‍اند و آرمان بلند «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را که اندیشه بلند و تابناک امامان انقلاب و شهدای عظیم‌الشان انقلاب اسلامی بوده باقدرت  حفظ کرده و به آن افتخار می‌کنند و برای آن هزینه‌های بسیار داده‌اند.

وی ادامه داد: بدخواهان و زورگویان بی‌منطق عالم همواره به دنبال وابسته کردن و به تاراج بردن منافع ملی ملت‌ها و کشورها بوده‌اند و امروز ملت بزرگ ایران اسلامی که صاحبان اصلی این انقلاب‌اند برای نخستین بار در تاریخ این سرزمین کهن، همچون کوهی استوار در مقابل زیاده خواهان و بدخواهان ایستادند و هرگز در برابر جنگ سخت، نرم و عملیات روانی دشمن مرعوب نشده و به هیچ عنوان حاضر به خدشه‌دار شدن منافع ملی و آرمان استقلال‌خواهی خود نشده‌اند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مهمترین راهبرد نظام اسلامی در مقابله با نظام سلطه را از منظر اندیشه راهبردی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) «قوی شدن» دانست و تصریح کرد: صیانت از نعمت و موهبت «استقلال‌خواهی» و «عدم وابستگی» به استکبار جهانی در گرو قدرتمند شدن در تمامی ابعاد و مولفه‌های قدرت است.

امیر سرتیپ حاتمی از اقتصاد، علم، دانش و فرهنگ را به عنوان برجسته‌ترین شاخصه‌ها و مولفه‌های اقتدار کشورها یاد کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مهم قدرت در عصر حاضر، «قدرت دفاعی» کشورها است که به لطف خدا امروز نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان مومن، شجاع، ولایتمدار و جان برکف و با در اختیار داشتن و بهره‌مندی از تسلیحات پیشرفته به آن دست یافته است.

وی با تحلیل شرایط سیاسی- نظامی و امنیتی منطقه و جهان و رشد سریع پیشرفت‌های  علمی تاکید کرد: امروز با عزمی جزم و همتی مضاعف در حوزه‌های علم، دانش و فناوری همگام با علوم روز دنیا، بدون وابستگی در حال حرکت هستیم و آخرین دانش‌های پیشرفته در حوزه‌های دفاعی و نظامی جهان را با تکیه به دانش بومی متخصصان و نخبگان جوان به دست می‌آوریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امروز با تدابیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در صنعت دفاعی به ویژه در حوزه‌های رزم زمینی که مورد نیاز فرماندهان و رزمندگان نیروی زمینی است، به پیشرفت‌های خیره‌‌کننده‌ای دست یافته‌ایم. ما در این مسیر به هیچ کشور و قدرتی وابستگی نداریم و آمادگی داریم بخش اعظمی از محصولات و دستاوردهای پیشرفته خود را به سایر کشورها صادر کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: در حال حاضر به هیچ عنوان با دوران دفاع مقدس و گذشته‌های نزدیک قابل مقایسه نیستیم و این پیشرفت‌های دفاعی در تمامی حوزه‌های رزم به ویژه در حوزه‌های موشکی، پدافندی و پهپادی، خار چشم دشمنان ایران اسلامی شده است.

وی نیروی زمینی ارتش را دارای فرماندهان، مدیران و کارکنان متدین، متعهد و حزب‌اللهی  دانست و تصریح کرد: بسیار خرسندیم که امروز نیروی زمینی در تمامی صحنه‌های حادثه، خطر و مردم‌یاری در جای جای کشور با تمام ظرفیت در خط مقدم دفاع از ملت و آرمان‌های نظام اسلامی قرار دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعطای نشان درجه یک فتح به امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش را اوج رضایت فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) از عملکرد نیروی زمینی ارتش و فرمانده پُرتلاش این نیرو دانست و آن را بزرگترین افتخار و پاداش برای فرماندهان و رزمندگان نیروی زمینی قلمداد و خاطرنشان کرد: امروز به برکت این پا در رکابی و آمادگی‌های رزمی، نیروی زمینی همچون ستاره‌ای در آسمان عزت و سربلندی کشور می‌درخشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول