اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

اداره بهداشت عمومی انگلیس:‌ واکسن مانع انتقال «دلتا» نمی‌شود

براساس نتایج تحقیقات، هرچند واکسن‌های کرونا ظاهراً خطر کلی ابتلا افراد به گونه دلتا را کاهش می‌دهند اما در صورت آلوده شدن، بین افراد واکسینه شده و آنهایی که واکسن دریافت نکردند تفاوتی وجود ندارد.

اداره بهداشت عمومی انگلیس:‌ واکسن مانع انتقال «دلتا» نمی‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، براساس نتایج مطالعات جدید در اداره بهداشت عمومی انگلیس، هرچند واکسن‌های کرونا ظاهراً در وهله اول خطر کلی ابتلا افراد به گونه دلتا را کاهش می‌دهند اما در صورت آلوده شدن، بین افراد واکسینه شده و آنهایی که واکسن دریافت نکردند تفاوتی وجود ندارد.

دانشمندان بهداشت عمومی انگلستان (PHE)  یادآور شدند،  تحقیقات جدید یافته‌هایی که اخیرا به دست آمده را تأیید می‌کند؛ نشانه‌های اولیه ای وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که واکسن کووید 19 را تزریق کرده‌اند می‌توانند به آسانی ویروس دلتا را به دیگر افراد انتقال دهند.

این یافته‌ها با یافته‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده درباره انتقال ویروس دلتا از افراد واکسینه شده به دیگر افراد مطابقت دارد.

نوع بسیار عفونی دلتا به نوع غالب ویروس کرونا در سطح جهان تبدیل شده است و همه گیری را تشدید کرده است.

تحقیقات نشان داده واکسن‌ها محافظت خوبی در برابر بیماری‌های شدید و مرگ ناشی از دلتا به ویژه با دریافت دو دز انجام می‌دهند، اما اطلاعات کمی در مورد اینکه آیا افراد واکسینه شده هنوز می‌توانند آن را به دیگران منتقل کنند، وجود دارد.با این حال، این داده‌ها بسیار محدود است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. 

گونه دلتا کرونا که ابتدا در هند مشاهده شد، ویروس غالب در همه‌گیری کنونی در انگلیس است و تقریباً ۹۹ درصد موارد جدید ابتلا به این بیماری در این کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

https://www.reuters.com/world/uk/england-says-delta-infections-produce-similar-virus-levels-regardless-vaccine-2021-08-06/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول