اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سرلشکر سلامی: بخش مهمی از زوال آمریکا در صحنه جهانی در عراق اتفاق افتاد

فرمانده‌کل سپاه در دیدار فرمانده نیروهای مردمی عراق تاکید کرد بخش مهمی از زوال آمریکا در صحنه جهانی در عراق اتفاق افتاده و آنها را بین دو شر قرار داد که اگر بمانند آسیب می‌بینند و اگر هم از عراق خارج شوند شکست خورده‌اند.

سرلشکر سلامی: بخش مهمی از زوال آمریکا در صحنه جهانی در عراق اتفاق افتاد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، فالح فیاض فرمانده حشد شعبی (نیروهای مردمی) عراق امروز (یکشنبه) با سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

سرلشکر سلامی در این دیدار حضور توامان رئیس جمهور عراق و فرمانده حشد شعبی این کشور در مراسم تحلیف سیزدهم ریاست جمهوری ایران را حاوی پیام های مهم توصیف کرد و با تجلیل از نقش راهبردی حشد شعبی در پیروزی ملت عراق بر داعش و تامین امنیت و ثبات این کشور گفت: چیزی که ما امروز به نام زوال آمریکا در صحنه جهانی از آن صحبت می‌کنیم بخش  مهم آن در عراق اتفاق افتاده است، یعنی مقاومتی که در این کشور شکل گرفت آمریکایی ها را ضعیف  و فرسوده کرده  و با بالا بردن هزینه‌هایشان،  آنها را بین دو شر قرار داد که اگر بمانند آسیب می‌بینند و اگر هم از عراق خارج شوند شکست خورده‌اند.

وی افزود: حرف‌های اساسی همواره در میدان زده می‌شود و قدرت‌های واقعی سیاسی ، قدرت های میدانی هستند و حشد شعبی در این عرصه فوق‌العاده است و انشالله قدرت آن به عنوان یک نیروی دفاعی ، جهادی با آرمان های بزرگ ، ایمان قوی، انسجام درونی و نظم و انضباط والا گسترش می یابد.

فرمانده کل سپاه ویژگی ها و خصایص حشد شعبی  را ضامن ماندگاری و نقش تعیین کننده و موثر این نبرد در آینده عراق قلمداد و خاطرنشان کرد: ما و امت اسلامی وقتی غیظ و غضب امریکا نسبت به شما را دیدیم خوشحال شدیم ، چون متوجه کار موثرشما شدیم .

سرلشکر سلامی رمز اساسی توفیقات مقاومت و حشد شعبی  را وحدت  و اتصال آنها با مردم و نهادینه شدن این درک که شما مدافع عزت و امنیت آنها هستید توصیف و خاطرنشان کرد: همه ما و شما باید هوشیار باشیم که مردم تحت تاثیر عملیات روانی  دشمن قرار نگیرند، هرچند شما بخش‌های سخت مبارزه را سپری کرده‌اند اما از کید و حیله دشمن هرگز نباید غفلت کرد.

وی با بیان اینکه پیوند ما با شما ایمانی، اسلامی، دینی و بدون توجه به مرزهای جغرافیایی است  تصریح کرد: ما جزئی از پیکره امت اسلامی هستیم و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اثبات کردند عراق  سرزمینی است که مردم به خاطر کربلا، نجف، کاظمین و سامرا حاضرند فدای آن شوند.

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: ما در جبهه مقاومت و تداوم این نبرد بزرگ حامی و پشتیبان شما هستیم و امیدواریم که مصوبه مجلس ملی عراق در خروج نظامیان امریکایی از این کشور به صورت عملی و به نحو احسن تحقق یابد و عراق مستقل ، مقتدر و امن  بدون حضور اشغالگران به راه خود ادامه دهد.

فالح الفیاض فرمانده حشد شعبی  عراق هم در این دیدار با قدردانی از حمایت های ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ملت عراق و حشد شعبی  این کشور با تجلیل از مجاهدت ها ی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الهام دهنده حشد شعبی بود و امروز حشد شعبی  وجود خود را مدیون حاج قاسم سلیمانی  و تلاش‌های ابو مهدی المهندس که جانشان را فدا کردند؛ می داند.

وی افزود: دشمن فکر می‌کرد با شهادت حاج قاسم می‌تواند شجره طیبه مقاومت و  حشد شعبی را بخشکاند ؛ اما به تدبیر و سنت الهی و به برکت خون شهدا و امدادهای غیبی، این جریان به پیش می‌رود و تصمیم خروج امریکا از عراق بعد از شهادت شهیدان عزیز، اتفاق بسیار بزرگ و مهمی بود.

فالح الفیاض با بیان اینکه ملت عراق و حشد شعبی، سپاه را به واسطه خون حاج قاسم  و کمک هایش عزیز می‌دانند، افزود: ما به الگوی سپاه با خصوصیات انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم و امروز چگونگی استفاده از تجربه سپاه با قوانین و خصوصیات عراق را وظیفه خود می‌دانیم و هرگز روزی که رسانه‌های آمریکایی بعد از ورود داعش نقشه عراق را در حال سوختن نشان دادند را فراموش نخواهیم کرد.

 فرمانده حشد شعبی  نعمت ائمه، مرجعیت و شهدا را عامل به حرکت در آمدن روحیه جهادی در عراق قلمداد و تاکید کرد: در عراق هیچ قدرت و کشوری نمی‌تواند در عین دوستی با عراق با حشد شعبی دشمنی داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول