اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ساخت دومین بیمارستان مجهز تنفسی ارتش در اصفهان

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به مردم‌یاری ارتش در مواجهه با بیماری منحوس کرونا دستور داد دومین بیمارستان مجهز تنفسی ارتش در اصفهان ساخته شود.

ساخت دومین بیمارستان مجهز تنفسی ارتش در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیر سرتیپ کیومرث حیدری امروز در بازدید از بیمارستان یک‌صد تختخوابی صحرایی ارتش منطقه اصفهان، گفت: امسال تاکنون ۴ بیمارستان صحرایی در شهرهای اصفهان، تهران، زاهدان و خاش ویژه بیماران تنفسی توسط نیروی زمینی ارتش احداث شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: البته برخی از این بیمارستان‌ها مانند دو بیمارستان خاش و زاهدان به صورت دائمی احداث شده‌اند و بعد از اتمام بیماری کرونا نیز قابلیت بهره‌برداری دارند و برخی از بیمارستان‌ها مثل اصفهان به مرکز تجمیع واکسن کرونا تغییر کاربری داده‌اند.

وی با اشاره به شیوع موج پنجم بیماری کرونا و ضرورت کمک به کادر درمان، خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی بر احداث یک بیمارستان مجهز تنفسی در اصفهان، پس از کسب دستور از فرمانده کل ارتش، مقدمات فراهم و دستور احداث این بیمارستان دائمی در اصفهان در این سفر صادر شد.

حیدری اضافه کرد: علاوه بر این در حوزه مبارزه با کرونا، ۲۸ بیمارستان نیروی زمینی با ۱۲ هزار کادر درمانی در حال کمک به مردم و مبارزه با این ویروس منحوس است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش همچنین در حوزه مردم‌یاری در سطح کشور و آبرسانی به مناطق مورد نیاز نیز با تأمین آب مورد نیاز شهرها و روستاهای دارای تنش آبی از طریق اقدامات کوتاه مدت از جمله تانکرهای آبرسانی و هم در حوزه اقدامات بلند مدت و زیربنایی از جمله لوله‌کشی اقدامات موثری داشته است.

وی ادامه داد: در همین راستا، احداث مسیر ۹۰ کیلومتری لوله‌کشی آب شهرستان زابل در دستور کار قرار گرفت و در خوزستان نیز اقدامات بسیار خوبی در حال اجراست.

واکسیسناسیون هزاران نفر در مراکز مجهز ارتش

طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این بازدید ضمن تقدیر از خدمات ارتش در استان اصفهان در ایجاد مراکز قرنطینه و واکسیناسیون، گفت: تاکنون هزاران نفر در مرکز واکسیناسیون مجهز نیروی زمینی ارتش در اصفهان واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: احداث یک مرکز تنفسی دیگر در کنار اورژانس بیمارستان الزهرا(س) به‌عنوان بخش تنفسی حاد، امکان پذیرش بیماران تنفسی را افزایش می‌دهد و می‌تواند‌‌ زمینه‌ساز ارائه خدمات بیشتر شود.

وی ابراز امیدواری کرد: استمرار این کمک‌ها و تحقق شعار ارتش فدای ملت به آینده بهتر کشورمان کمک شایانی کند.

همچنین سرهنگ خلبان ولی رحمانی در این مراسم گفت: احداث بیمارستان مجهز تنفسی حسب دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش در اسرع وقت و با تمام قدرت اجرا خواهد شد.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش و مجری احداث بیمارستان‌های تنفسی نزاجا افزود: تلاش می‌کنیم با استفاده از تجربه ساخت بیمارستان‌های تنفسی در زاهدان و خاش، بیمارستانی مستحکم و دائمی و مجهز برای خدمت به مردم اصفهان آماده شود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول