اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پذیرش زائران خارجی برای «عمره مفرده» از سرگرفته می‌شود

عربستان سعودی اعلام کرد، قصد دارد پذیرش همه زائران خارجی را با ظرفیت ماهانه 60 هزار نفر دوباره از سر بگیرد.

پذیرش زائران خارجی برای «عمره مفرده» از سرگرفته می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی اعلام کرده است که به صورت تدریجی پذیرش زائران خارجی برای حضور در حج عمره را پس از حدود یک سال و نیم تعطیلی به‌دلیل همه‌گیری کرونا، از سر خواهد گرفت. 

بر اساس گزارش الشرق الاوسط، رسانه‌های سعودی روز یکشنبه گزارش دادند که ریاض از فردا دوشنبه ۱۸ مرداد، درخواست‌های زائران خارجی که گواهی واکسینه شدن دارند را برای حضور در مراسم حج عمره مورد بررسی و پذیرش قرار خواهد داد. 

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ظرفیت پذیرش شرکت‌کنندگان در حج عمره‌ فعلا ماهانه ۶۰ هزار نفر است اما به تدریج تا دو میلیون نفر افزایش خواهد یافت و اماکن مقدسه مکه و مدینه ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا پذیرای حضور زائران خارجی خواهد بود.

یک مقام وزارت حج و عمره عربستان سعودی گفته، زائران داخلی و خارجی باید در کنار مدارک معمول خود گواهی واکسن کرونا نیز داشته باشند. 

در ادامه گزارش خبرگزاری عربستان آمده است، حجاج واکسینه‌شده از کشورهایی که در فهرست ممنوعیت سفر به این کشور قرار دارند، باید پس از ورود و قبل از حضور در مناسک، مدت تعیین شده قرنطینه را سپری کنند.

پیش از این «هشام سعید» سخنگوی وزارت حج و عمره عربستان سعودی گفته بود که از تاریخ دهم آگوست (۱۰ روز دیگر) پذیرش ۲۰ هزار زائر عربستانی و غیر عربستانی آغاز خواهد شد و تنها از کشورهایی زائر پذیرش می‌شود که در لیست کشورهای ممنوعه سفر به عربستان به دلیل ویروس کرونا نباشند. 

محدودیت برگزاری مراسم حج و عمره در حالی در عربستان سعودی صورت می‌گیرد که اخیرا کاربران عربستانی به برگزاری پرشور کنسرت‌های موسیقی و جشن‌های دوره‌ای در این کشور اعتراض کرده بودند. این اعتراضات در موسم حج شدت گرفت و کاربران نوشتند، چگونه است که شیوع کرونا در مراسمات فسق و گناه رخ نمی‌دهد و فقط در برگزاری مراسم حج بیم ابتلا وجود دارد؟

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول