اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

دیپلماسی نظامی هند؛ مشارکت در رزمایش ضد تروریسم با چین

رسانه‌های هندی از گام‌های تنش زدای هند با برگزاری رزمایش با نیروهای مسلح رقبا و همسایگان از جمله پاکستان و چین خبر دادند.

دیپلماسی نظامی هند؛ مشارکت در رزمایش ضد تروریسم با چین

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هند در گامی جالب توجه برای کاستن از تنش با چین و پاکستان،  در سه ماه آتی در رزمایش‌های مختلف از جمله در دو رزمایش ضد تروریسم که در روسیه برگزار می‌شود،   مشارکت می‌کند.

 به گزارش شماره یکشنبه وبگاه «نیو ایندیا پرس» هند در گامی جالب توجه در سه ماه آتی در کنار چین و پاکستان  در رزمایش‌های مختلف حضور می‌یابد.   برای نخستین بار بعد از نبرد در منطقه «لاداخ»  ارتش‌های چین و هند در ماه‌های آتی دست‌کم در دو رزمایش در کنار هم قرار می‌گیرند.

یک مقام ارتش هند با اشاره به این موضوع از رزمایش‌های «سازمان همکاری‌های شانگهای» و «زاپاد-2021» خبر داد. گفته می‌‌شود که ارتش پاکستان، دیگر رقیب هند نیز به این رزمایش‌ها دعوت شده است و در صورت مشارکت عرصه‌ای برای تاکید مجدد بر توافق آتش بس بین هند و پاکستان خواهد بود.

رزمایش ضد تروریسم موسوم به «تمرین ماموریت صلح» مورخ 11 تا 25 سپتامبر (20 تا 24 شهریور) در روسیه  برگزار می‌شود و قرار است 200 پرسنل نظامی هند در این رزمایش مشارکت کنند. رزمایش زاپاد-2021 نیز مورخ 3 تا 17 سپتامبر (12 تا 26 شهریور)  با مشارکت 17 کشور از جمله پاکستان و چین در روسیه برگزار می‌شود و هند نیز در این رزمایش حاضر خواهد بود.

رسانه‌ها در روزهای گذشته نیز  از برقراری یک خط مستقیم تماس فوری نظامی برای عدم درگیری در نقاط مرزی خبر دادند. هر دو کشور خط ارتباط تلفنی فوری را در «کنگرالا» در هند و «تبت» در چین برقرار کرده‌اند. به گفته وزارت دفاع هند، نیروهای مسلح دو کشور  سازوکار خوبی برای برقراری ارتباط در سطح فرماندهان دارند و این خط ارتباطی تا حد زیادی در بهبود و حفظ صلح در مناطق مرزی سهیم خواهد بود.

افتتاح این خط تلفنی ارتباط مستقیم، همزمان با روز ارتش آزادیبخش خلق چین، با حضور فرماندهان زمینی ارتش‌های دو طرف انجام شد و پیام دوستی و هماهنگی بین پکن و دهلی رد و بدل شد. این گام مثبت به دنبال دیدار فرماندهان ارشد ارتش هند و چین پس از وقفه‌ای سه ماهه و گفت‌و‌گو با یکدیگر برای کاهش تنش‌های مرزی صورت گرفت.

ارتش‌های هند و چین از سال گذشته نیروهای نظامی زیادی را در مرز مستقر کرده اند. استقرار تشکیلات و نیروها در بخشهای دیگر نیز تقویت شده است. این در حالی است که اکنون مذاکرات بین دو طرف برای تنش زدایی در منطقه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول