اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

جلیلی: لازمه جهش کشور صداقت و کارآمدی مسئولان است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جهش کشور با همراهی و اعتماد مردم رقم می‌خورد که لازمه آن کارآمدی و صداقت مسئولان است.

جلیلی: لازمه جهش کشور صداقت و کارآمدی مسئولان است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از جوانان، خطاب به آنها گفت: اگر ذهن شما جوانان درگیر یک مسئله مهم دینی، سیاسی، فرهنگی یا اجتماعی می‌شود، به سادگی از آن عبور نکنید و سعی کنید پاسخ صحیح را بیابید؛ نباید از مواجهه با سوالات و شبهات نگران شد، چرا که حق، قابل دفاع است.

وی در این راستا افزود: جوانان ما باید این توانایی را در خود ایجاد کنند که بتوانند برای پرسش‌ها و شبهات خود، پاسخ مستدل و قانع‌کننده داشته باشند؛ وقتی می‌توانید دیگران را اقناع کنید که حقانیت آن پاسخ برای خود شما اثبات شده‌ باشد و این کار، احتیاج به مطالعه و دقت در موضوعات دارد.

جلیلی در ادامه با بیان اینکه دفاع از انقلاب در هر دوره‌ای، اقتضائات خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: اگر برای نسل جوان دهه شصت، جنگ تحمیلی عرصه دفاع از انقلاب اسلامی بود، امروز یکی از مهمترین عرصه‌های دفاع از انقلاب برای نسل کنونی، کمک به کارآمدی و کم‌کردن فاصله بین مردم و نظام است.

نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی تاکید کرد: نسل جوان مومن و انقلابی باید با مطالعه و آگاهی‌های لازم برای تصحیح امور و رفع کاستی‌ها به نظام کمک کند.

وی افزود: اگر جوان آگاه و انقلابی موضوعی را درست و حق میداند، باید با اعتماد بنفس در برابر شبهات از آن دفاع کند.

جلیلی در این باره تصریح کرد: برای مثال، اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند « به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد»، باید مبتنی بر استدلال‌های منطقی و تجارب تاریخی، این گزاره درست را برای دیگران توضیح دهید تا مخاطب شما اقناع شود.

نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی با توصیه به ایجاد مباحثات علمی و کارشناسی در جمع‌های جوانان، گفت: مباحثه و جدال احسن ضمن دوری از افراط و تفریط، نیاز نسل جوان است و باید با حوصله، به شبهه‌ها و پرسش‌های این نسل پاسخ داد. پاسخ اغوا، اقناع است و استفاده از هنر برای بیان بهتر مطالب در بسترهایی نظیر فضای مجازی، یک ضرورت است.

جلیلی افزود: جوانان انقلابی نیز متناسب با این عرصه باید وارد میدان شوند و به وظیفه خود در دفاع از حق و آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل کنند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با بیان اینکه قرار نیست همه‌ی کارها توسط یک نفر انجام شود، تاکید کرد: مهم این است که هرکس به اندازه وسع خود تلاش کند و در جبهه گسترده‌ای که برای کار کردن شکل می‌گیرد، نقش و ماموریت خود را پیدا کند.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: عرصه فضای مجازی برای جبهه حق یک فرصت بی‌نظیر است که باید با برنامه و فکر در آن حضور فعال داشت. دشمن این حضور را برنمی‌تابد و حذف تصاویر شهید سلیمانی و برخی شبکه‌های خبری مثل پرس‌تی‌وی، شاهد این ادعاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شخص‌محوری و تکیه بر افراد سیاسی را یک آسیب برشمرد و تصریح کرد: باید تکیه حرکت گفتمانی در انقلاب اسلامی بر محور ولایت فقیه و حقانیت ارزش‌ها، اصول و آرمان‌های انقلاب باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه می‌تواند کشور را جهش دهد، همراهی و اعتماد مردم است که لازمه آن صداقت و کارآمدی مسئولان است.

جلیلی با اشاره به خاطرات دست‌نوشته‌ی شهید سلیمانی در کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم»، گفت: وقتی یک جوان با حقیقتی آشنا و به باور او تبدیل ‌شود، تمام وجودش را وقف اعتلای آن حقیقت خواهد کرد؛ چنانکه جوان روستای قنات ملک در رابر کرمان، افتخار جهان اسلام می‌شود.

وی در پایان گفت: امروز هم باور جوانان ما به اسلام ناب می‌تواند قاسم سلیمانی‌های دیگری را به جهان اسلام معرفی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول