اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نشست فرمانده سپاه شهرستان پردیس به مناسبت روز خبرنگار/ خبرنگاران، دردمندانی که درد دیگران را درمان می‌کنند

فرمانده سپاه شهرستان پردیس گفت: خبرنگاران با روشنگری به صورت پدافندی عمل کرده و گاهی باید آفندی به مسائل خبری ورود کنند.

نشست فرمانده سپاه شهرستان پردیس به مناسبت روز خبرنگار/ خبرنگاران، دردمندانی که درد دیگران را درمان می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس بعد از ظهر امروز ابراهیم گرمابدری فرمانده سپاه ناحیه علی ابن موسی الرضا(ع) شهرستان پردیس طی نشستی که به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، با حضور اصحاب رسانه این شهرستان در سالن اجتماعات فرماندهی سپاه پردیس برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای رسانه، اظهار کرد: شهدای خبرنگار با ثبت تصاویر، وقایع را ثبت و به اطلاع مردم می‌رسانند و با قلم خود مشکلات مردم را بیان و مطالبه بسیاری از موضوعات را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: شهدای خبرنگار مانند شهید رهبر، شهید روحانی، شهید صارمی، شهید باغانی، و بسیاری از شهدا، راه را برای خدمت صادقانه اصحاب رسانه هموار و چراغ راهشان هستند.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس افزود: به شخصه احترام زیادی برای اصحاب رسانه قائل هستم زیرا  مظلومیت ویژه‌ای داشته و به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم هستند و در مقابل توجه و نگاه خاصی به آنها نمی‌شود‌.

گرمابدری ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا کنون بسیاری از این قشر ارزشمند جان خودشان را فدا کردند و امیدواریم بتوانیم در مسیر حق و حقانیت قدم برداشته و ادامه دهنده راه‌شان باشیم.

وی عنوان کرد: خبرنگاری علی رغم سختی‌ها و مشکلات، شیرینی‌های خاص خود را نیز دارد و از ابتدای تاریخ بسیاری از انبیای الهی برای رساندن پیام خداوند آمدند و در مسیر اسلام، اهل بیت نقش بسزایی داشتند.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و تسلیت این ماه، عنوان کرد: الگوی برتر اطلاع‌رسانی و برای رساندن پیام حق و حقانیت و نشاندن حق بر باطل حضرت زینب(س) پیام‌رسان عاشورا بودند و آن حضرت در آن شرایط خطبه خود را به گوش مردم رساندند.

گرمابدری تصریح کرد: خبرنگاران ما نیز در میدان خدمت فارغ از جناح‌های سیاسی عمل کرده تا با آفت جامعه روبرو و گرفتار نشوند زیرا خیلی‌ها در دوران مسوولیت گرفتار جناح های سیاسی می‌شوند و خبرنگاران نباید وارد این بازی‌ها شده و از مسیر خود دور شوند.

وی افزود: امروز ظرفیت خبرنگاران بسیار بالا و بیشتر به جهاد شبیه است زیرا در تمام سختی ها، گرما، سرما و مشکلات متعدد نفر اولی که برای دفاع از حق مردم وارد صحنه  می‌شود خبرنگار است.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس با اشاره به تحصیلات مرتبط خود با خبرنگاری، ابراز کرد: فعالیت بنده در حوزه خبری باعث شده از مشکلات خبرنگاران مطلع بوده و با این فضا آشنا باشم و مشاهده کردم که خبرنگاران به دنبال درمان دردهای جامعه هستند اما کسی به دردهایشان توجهی ندارند.

گرمابداری ادامه داد: در شرایطی که تمام اتفاقات و افکار‌عمومی در فضای مجازی و رسانه‌ای رقم می‌خورد، رسانه‌ای که دست برتری این حوزه را دارد در اختیار غرب است و امپراتوری رسانه‌ای غرب تمام ظرفیت و توان خود را علیه نظام به کار‌ بسته است.

وی با بیان اینکه پرچمدار و افسران جنگ نرم خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند، تشریح کرد: کار دشمنان دشمنی است اما خبرنگاران باید مشکلات درونی را از دستگاه‌های متولی مطالبه کرده و جواب بگیرند زیرا از سوی دیگر رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا با انتشار اخبار دروغین بین ملت و حاکمیت تفرقه ایجاد کنند.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس تصریح کرد: خبرنگاران با روشنگری به صورت پدافندی عمل کرده و گاهی باید آفندی به مسائل خبری ورود کنند و برای داشتن این شغل به خود افتخار کنند زیرا به دنبال حل مشکلات مردم بوده و در زمانی که بسیاری از خبرنگاران به دنبال رفع مشکلات مسکن مهر هستند، خود خانه‌ای ندارند.

گرمابدری گفت: خبرنگاران می‌توانند با ثبت یک خبر‌، عکس و یا کلیپ بحران ایجاد کرده اما از سوی دیگر با حضور به موقع و‌ انتشار یک خبر می‌توانند از وقوع یک بحران جلوگیری کنند و امیدواریم قدردان این هنر خود بوده و در مسیر حق قلم بزنند.

در پایان این نشست ماهان احمدی مسوول بسیج رسانه شهرستان پردیس روز خبرنگار را تبرک گفت و خبرنگاران ضمن بیان مشکلات خود نسبت به اقدامات رسانه های خود توضیحاتی ارائه دادند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول