اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نقض حریم دریایی لبنان ازسوی شناور جنگی رژیم صهیونیستی

فرماندهی ارتش لبنان از نقض حریم دریایی این کشور از سوی یک فروند قایق نظامی متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

نقض حریم دریایی لبنان ازسوی شناور جنگی رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی ارتش لبنان از نقض حریم دریایی این کشور از سوی یک فروند قایق نظامی متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری رسمی لبنان» فرماندهی ارتش لبنان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مورخ ۷ اوت 2021 (شنبه ۱۶ مرداد) در ساعت ۱۸:۴۸ به وقت محلی، یک فروند قایق توپدار رژیم صهیونیستی حریم دریایی لبنان در حوالی «راس النقوره» را با فاصله ۳۵۱ متر [از ساحل] به مدت ۹ دقیقه نقض کرد.

در این بیانیه آمده است که موضوع  نقض حریم دریایی لبنان با هماهنگی با نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) پیگیری می‌شود.

وزارت خارجه لبنان شنبه نیز خبر داد که قصد دارد علیه رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند. در بیانیه‌ این وزارتخانه آمده است که حمله رژیم صهیونیستی نقض حاکمیت لبنان و منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ و جنگ ۳۳ روزه اقدام به بمباران مناطقی در جنوب لبنان کردند که این اقدام روز جمعه با واکنش قاطع حزب‌الله لبنان همراه شد و مقاومت لبنان با شلیک دهها راکت به شمال سرزمین اشغالی پاسخ حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را داد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای گفت که در پاسخ به حملات هوایی روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق   خالی از سکنه در «الجرمق» و «الشواکیر»، یگان‌های شهید علی محسن کامل و شهید محمد قاسم طحان در مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی) روز جمعه مناطق باز اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با دهها راکت ۱۲۲ میلیمتری هدف گرفتند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز پس از حمله راکتی حزب‌الله با چند خمپاره ۱۵۵ میلیمتری مناطق خالی از سکنه در مزارع شبعا را هدف قرار داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول