اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

نظمی: دل تیکدری با تراکتور نبود و جدا شد/ ستاره ‌ای جذب نمی‌کنیم

مدیرعامل باشگاه تراکتور گفت: دل مهدی تیکدری با ما نبود و با توجه به بند فسخ قراردادش از تیم ما جدا شد.

نظمی: دل تیکدری با تراکتور نبود و جدا شد/ ستاره ‌ای جذب نمی‌کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، جمشید نظمی درباره آخرین وضعیت انتخاب دستیاران فراز کمالوند در تیم تراکتور اظهار داشت: چند گزینه از کشورهای مختلف داشتیم که مدارک و رزومه همه این مربیان را بررسی کرده و حتی با برخی از آنها وارد مذاکره مستقیم و آنلاین شدیم. شرایط خودمان را اعلام کرده و شرایط آنها را هم دریافت کردیم. در نهایت تونی گولم کروات انتخاب شد و در آینده به کشورمان می‌آید و قرارداد خود را امضاء می‌کند.

وی درباره جدایی برخی بازیکنان تراکتور گفت: باشگاه بزرگ تراکتور، شان و منزلت خودش را دارد. قرارداد برخی بازیکنان تمام شده بود که تکلیف آنها مشخص است اما برخی نفرات با ما قرارداد دارند. خودشان در این تیم هستند اما دل‌شان جای دیگری است. نمی‌خواهم اسم این بازیکنان را بگویم. برخی از این نفرات مثل مهدی تیکدری درخواست فسخ قرارداد داده‌اند. 

* نمی‌‌توانیم بازیکنی که دلش با تراکتور نیست حفظ کنیم

مدیرعامل باشگاه تراکتور در مورد دلیل فسخ قرارداد مهدی تیکدری توضیح داد: وی به ما اعلام کرد طبق برخی شرایط خود درخواست فسخ قرارداد داده است. متاسفانه در گذشته برای برخی بازیکنان اختیار فسخ در نظر گرفته شده و این اختیار دست خود بازیکن است. به همین دلیل می‌تواند قراردادش را فسخ کرده و از تراکتور جدا شود.

نظمی تصریح کرد: اصرار نداریم بازیکنی که دلش با تیم نیست، حفظ کنیم. مهدی تیکدری هم با توجه به بند فسخ قراردادش و همچنین تمایل نداشتن به ادامه حضور در تراکتور از تیم جدا شد. طبق مذاکراتی که با فراز کمالوند داشتیم، جدایی این بازیکن مشکلی برای تراکتور ایجاد نمی‌کند و حضورش هم برای ما مفید نیست زیرا دلش با تیم نیست. به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم تیکدری از تراکتور جدا شود.

* بازیکنانی که از پایه‌ها آوردیم اکنون ستاره‌های تراکتور هستند

وی ادامه داد: فوتبال صنعتی است که خرید و فروش بازیکن در آن امری عادی است. در باشگاه‌های بزرگ تلاش می‌کنند بازیکنان پایه را به تیم بزرگسالان آورده و در نهایت با فروش آنها درآمدزایی کنند. فصل گذشته چندین بازیکن مثل بهزاد سلامی و علی فتحی را که نفراتی 18 ساله هستند و از آکادمی و تیم امید تراکتور پرورش یافتند به تیم بزرگسالان آوردیم و اکنون آنها ستاره‌های تیم هستند.

مدیرعامل باشگاه تراکتور خاطرنشان کرد: در صنعت فوتبال هرساله مثلا 10 بازیکن از تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان می‌آیند که از بین این نفرات مثلا پنج بازیکن را حفظ کرده و دیگران را به فروش رسانده و درآمدزایی می‌کنند. باز هم می‌گویم دل تیکدری با ما نبود و تمایلی برای ادامه بازی در تراکتور نداشت. به همین دلیل ترجیح دادیم از تیم ما جدا شود.

* تحقق درخواست هواداران در شرایط کنونی امکان پذیر نیست

نظمی در خصوص آخرین وضعیت باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور، گفت: همچنان این پنجره بسته است. در گذشته هم گفته‌ام باشگاه‌های بزرگ در صنعت فوتبال گردش مالی زیادی دارند. باید به هواداران تراکتور این واقعیت را بگویم تحقق تصورات‌شان و درخواست‌هایی که از باشگاه دارند، در شرایط کنونی امکان‌پذیر نیست. برای باز شدن پنجره نقل و انتقالات نیاز به 45 میلیارد تومان داریم. متاسفانه منابع مالی باشگاه محدود است و مثل تیم های دولتی نیستیم که پول‌های هنگفت به آنها تزریق شود.

* برای باز شدن پنجره باید 45 میلیارد هزینه کنیم و بخش عظیمی از بودجه را از دست می‌دهیم

وی اضافه کرد: باشگاه‌های دولتی با توجه به حمایت‌های مالی که از آنها می‌شود، به راحتی در نقل و انتقالات بازیکن می‌خرند اما در باشگاه خصوصی به دلیل محدودیت منابع مالی نمی‌توان چنین توقعی داشت. ابتدا برای باز شدن پنجره باید 45 میلیارد تومان پول تهیه کنیم. همچنین هواداران نباید انتظار داشته باشند جزو تیم‌های گران‌قیمت لیگ باشیم. با توجه به عملکرد مدیریت سابق بدهی‌ها در تراکتور تلنبار شده و باید این بدهی‌ها را پرداخت کنیم. بسته شدن پنجره نقل و انتقالات هم مشکلی است که از مدیریت سابق به جا مانده و تیم را تحت تاثیر قرار داده است. مجبور هستیم برای باز شدن این پنجره هزینه کنیم. 

* هوادار نباید توقع زیادی داشته باشد زیرا تراکتور در حال پوست‌اندازی است

مدیرعامل باشگاه تراکتور افزود: فایده ندارد در نقل و انتقالات با پنج بازیکن مذاکره کنیم اما نتوانیم با آنها قرارداد ببندیم. باید پنجره را که به دلیل عملکرد مدیران گذشته است، باز کنیم. برای باز شدن این پنجره هم بخش عظیمی از بودجه خود را از دست می‌دهیم. هوادار نباید در این فصل توقع زیادی داشته باشد زیرا درحال پوست‌اندازی هستیم. با بازنگری در تراکتور می‌خواهیم تیم خوبی بسازیم اما نمی‌توانیم  تیم گران‌قیمتی داشته باشیم. هرچند نمی‌توانیم بازیکن ستاره و سرشناس جذب کنیم اما می‌خواهیم تیم خوب و سرزنده‌ای بسازیم. در این فصل باید به این شکل از بحران عبور کنیم و هوادار باید واقعیت باشگاه تراکتور را بپذیرد.

* قیمت بازیکنان مدنظر کمالوند سه برابر شده است

نظمی عنوان کرد:  واقعیت این است اولین بودجه‌ای که به تراکتور می‌رسد باید صرف باز شدن پنجره نقل و انتقالات کنیم و برای ادامه فعالیت در این بازار پولی دست ما نمی‌ماند. متاسفانه در این فصل و فصل گذشته تورم در کشورمان بالا رفته و همین امر روی قیمت بازیکنان تاثیر گذاشته است. قیمت بازیکنان مدنظر کمالوند هم سه برابر شده است. متاسفانه این وضعیت روی باشگاه تراکتور هم تاثیرگذار بوده است. قابل قبول نیست اما موضوعی است که اتفاق می‌افتد. مجبوریم با این مشکلات مواجه شویم و این وضعیت اقتصادی مشکل باشگاه را افزایش می‌دهد.

* قول می‌دهیم تیم خوبی ببندیم تا در رتبه‌های بالای جدول قرار بگیرد

وی با اشاره به هدف تراکتور در فصل آینده گفت: نمی‌توانیم بازیکنان سرشناس و گرانقیمت جذب کنیم اما قول می‌دهیم تیم خوبی ببندیم که در پایان فصل در رتبه‌های بالای جدول قرار بگیرد. ان‌شا‌ءالله در فصل های آینده درخواست هواداران را برآورده کرده و بازیکنان سرشناسی جذب می‌کنیم.

* کمالوند درباره بازیکنان جدید اطلاع‌رسانی می‌کند

مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص جذب بازیکنان جدید، توضیح داد: در افکار عمومی و رسانه‌ها اسامی زیادی مطرح می‌شود اما قبل از  مذاکره و توافق نمی توانیم این اسامی را تایید کنیم. طبیعی است نام بازیکنان سرشناس در نقل و انتقالات کنار باشگاه‌های مختلف مطرح می‌شود اما تصمیم سرمربی مهم‌تر از همه است و خود فراز کمالوند در آینده در مصاحبه‌ها و نشست‌های خبری‌اش درمورد بازیکنان جدید اطلاع رسانی می کند.

* نیاز مبرمی به جذب حامی مالی داریم

نظمی در مورد حامی مالی جدید باشگاه تراکتور، پاسخ داد: باشگاه‌های بزرگ با توجه به هزینه‌های هنگفت خود نیاز به اسپانسر دارند. متاسفانه در فصل‌های گذشته تنها اسپانسر ما منابع مالی مالک باشگاه بوده و این موضوع فشار زیادی به باشگاه آورده است. بدهی‌های سابق هم مشکلات را دوچندان کرده و به همین دلیل باشگاه تراکتور در این فصل نیاز مبرمی به جذب اسپانسر دارد زیرا در غیر این صورت نمی‌تواند فصل را به پایان برساند. 

* نمی‌خواهیم اسپانسر فقط به ما پول بدهد بلکه باید از فضای تبلیغاتی پرهوادارترین باشگاه آسیا استفاده کند

وی افزود: از اینجا به تمام شرکت‌ها و اسپانسرهایی که تمایل به همکاری با باشگاه تراکتور دارند، دست یاری دراز می‌کنم تا بیایند و درباره شرایط خود با مذاکره کنند. با برخی شرکت‌ها برای اسپناسرینگ مذاکره کردیم. هدف ما این نیست که فقط به ما پول بدهند بلکه می‌خواهیم از فضای تبلیغاتی باشگاه بزرگ تراکتور استفاده کنند. تراکتور پشتوانه هواداری بزرگی دارد و به عنوان پرطرفدارترین باشگاه آسیا می‌تواند تبلیغات خوبی داشته باشد. به همین خاطر از شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذارانی که می‌توانند از این فضای تبلیغاتی خوب استفاده کنند می‌خواهیم بیایند و با ما قرارداد امضاء کنند.

* باید با هواداران صادق باشیم

مدیرعامل تراکتور در گفت و گو با سایت رسمی باشگاه تراکتور عنوان کرد: می‌خواهیم با هواداران صادق باشیم. واقعیت‌های باشگاه تراکتور را صادقانه گفتیم و از آنها می‌خواهیم کمک کرده و دست به دست هم بدهند تا از این مشکلات عبور کنیم. اگر هم در آینده اتفاقی بیفتد، صادقانه آن را به هوادار می‌گوییم زیرا هیچ موضوعی بین ما پنهان نیست. اگر برخی اوقات در برخی مسائل اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم به این دلیل است که منتظر زمانی مناسب برای انتقال این موارد هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول