اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه چند مقام انگلیسی را تحریم کرد

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه خبر داد در واکنش به اقدام غیردوستانه انگلیس، تعدادی از مقام‌های این کشور را تحریم کرده است.

روسیه چند مقام انگلیسی را تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه طی بیانیه‌ای خبر داد در واکنش به اقدام اخیر لندن، چند مقام انگلیسی را تحریم کرده است.

وزارت خارجه روسیه نام مقام‌های انگلیسی که تحریم شده‌اند را نبرده اما اعلام کرد که این افراد از ورود به روسیه منع می‌شوند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «در پاسخ به اقدام‌های غیر دوستانه مقام‌های انگلیسی و بر اساس اصول پاسخ متقابل، طرف روس تصمیم گرفته تا تحریم‌هایی را علیه تعداد متناسبی از نمایندگان انگلیسی که در فعالیت‌های ضد روسی نقش داشته‌اند، اعمال کند».

روابط میان روسیه و انگلیس طی ماه‌های اخیر با تنش‌های فزاینده‌ای همراه بوده است. چند هفته پیش بود که وزارت دفاع روسیه از تجاوز ۳ کیلومتری یک فروند ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی این کشور خبر داد که بعد از آن یک کشتی گشت مرزی روسیه و جنگنده سوخو-۲۴ این کشور با شلیک هشدار از آن کشتی انگلیسی خواستند دور شود.

پارلمان اروپا نیز پیشتر قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه پروژه خط‌لوله گاز «نورد استریم»، شرکت روس‌ اتم و اخراج روسیه از سامانه پیام‌ رسان بانکی «سوئیفت» شده بود. طی هفته‌های اخیر نیز کشورهای غربی از جمله آمریکا، لهستان، جمهوری چک، استونی، لیتوانی و لتونی، با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کرده بودند.

از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ بعد از برگزاری یک همه‌ پرسی، واشنگتن و کشورهای غربی و اروپایی چندین دور تحریم‌هایی را علیه روسیه به بهانه تنش‌ زایی در شرق اوکراین وضع کرده‌اند و این در حالی است که مسکو بارها این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول