اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش عراق برای دیدار دوجانبه ایران و عربستان در حاشیه اجلاس بغداد

منابع خبری گفتند، عراق تلاش می‌کند در حاشیه اجلاس بغداد که قرار است با حضور برخی سران منطقه برگزار شود، ایران و عربستان به طور دوجانبه دیدار کنند.

تلاش عراق برای دیدار دوجانبه ایران و عربستان در حاشیه اجلاس بغداد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین گزارش کرد که عراقی‌ها در تلاش هستند تا در حاشیه اجلاس بغداد که سران عربستان، ایران، ترکیه، امارات، قطر، مصر و اردن به آن دعوت شده‌اند، سران سعودی و ایران دوجانبه دیدار کنند. 

عراق هم‌اکنون در تلاش است با هدف گرد هم آوردن سران منطقه با هدف یافتن نقاط مشترک میان آنان برای حل مشکلات منطقه، اجلاسی در سطح سران در بغداد برگزار کند. احتمال می‌رود این اجلاس طی چند هفته آتی در بغداد برگزار شود. عراق قصد دارد بعد از چند دور گفت‌وگوی اعلام نشده نمایندگان ایران و عربستان در بغداد طی ماههای گذشته، به قطع روابط دو کشور پایان دهد. 


دعوت عراق از شاه سعودی برای حضور در نشست سران کشورهای منطقه


خبرنگار المیادین گزارش کرده که احتمال می‌رود امانوئل ماکرون در کنفرانس بغداد حاضر شود. دیروز نخست‌وزیری عراق اعلام کرد که مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر و امانوئل ماکرون تلفنی گفت‌وگو کردند و الکاظمی گفته «فرانسه شریک واقعی عراق است». در مقابل، ماکرون نیز از «حمایت کامل خود از عراق» صحبت کرده و «دیپلماسی متوازن عراق» را ستوده است. 

اگر ماکرون به بغداد سفر کند، این، سفر دوم او طی یک سال گذشته به عراق خواهد بود. 

دیروز ماکرون همچنین با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید ایران نیز تلفنی گفت‌وگو کرد. رئیسی با تاکید بر اینکه هم آمریکا و هم اروپایی‌ها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند، گفت: در هر مذاکره ای باید حقوق ملت ایران استیفا و منافع ملت ما تامین شود.


عراق در تدارک دعوت از ابراهیم رئیسی


انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول