اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امسال مدارس بازگشایی خواهند شد/کردستان کمبود نیروی انسانی ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: تعطیلی طولانی‌مدت مدارس آسیب‌زا است که تلاش می‌شود با واکسیناسیون معلمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدارس بازگشایی شود.

امسال مدارس بازگشایی خواهند شد/کردستان کمبود نیروی انسانی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی صبح امروز در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید قرار گرفته‌ایم، بر تمهید مقدمات کامل و عملیاتی نمودن برنامه‌های پروژه مهر، به ویژه ساماندهی نیروی انسانی تاکید کرد. 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در آغاز سال تحصیلی جدید، کلاس‌های درس با حضور دانش‌آموزان تشکیل شود، تعطیلی طولانی‌مدت مدارس را  آسیب‌زا خواند و گفت: تلاش می‌شود با واکسیناسیون معلمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدارس بازگشایی شود و آموزش حضوری باشد. 

قربانی افزود: باید اقدامات لازم از جمله ثبت‌نام به موقع دانش‌آموزان، اختصاص معلم به کلاس درس، ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی، سازماندهی معلمان، صدور ابلاغ و سایر برنامه‌ها با جدیت پیگیری و مدارس برای بازگشایی آماده شوند. 

تعویق در برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تعویق در برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تاخیر در ثبت‌نام و ثبت سفارش کتاب‌های درسی، بر مدیریت هدایت تحصیلی و ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم بر اساس اولویت‌های تعیین شده و پیگیری اقدامات لازم از طریق سامانه‌های مربوطه تاکید کرد. 
 
وی اختصاص معلم به کلاس درس را اولویت اول در سازماندهی نیروی انسانی عنوان کرد و با بیان اینکه استان در زمینه نیروی انسانی به ویژه در دوره ابتدایی مشکلی ندارد، گفت: منابع انسانی کافی در اختیار  داریم باید این موضوع مدیریت شود. 

ایجاد کلاس و واحد آموزشی جدید ممنوع است

وی افزود: ایجاد کلاس و واحد آموزشی جدید ممنوع است و در صورت نیاز باید فرایند کار طی شود.
 
قربانی با اشاره به ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان و عملکرد استان در این خصوص، گفت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده، تعدادی از دانش‌آموزان پایه‌های ورودی از جمله اول ابتدایی، هفتم و دهم بر اساس برنامه زمان‌بندی ابلاغی، اقدام به ثبت سفارش نکرده‌اند که ضرورت دارد اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته و والدین به موقع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان خود را از طریق سامانه به صورت اینترنتی ثبت سفارش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اهمیت نیروی انسانی و ضرورت مدیریت مسئولانه امور، گفت: سازماندهی نیروهای جدیدالورود و استخدامی‌ها باید در مناطق مورد نیاز به غیر از مرکز استان انجام و موضوع به دقت، سرعت و جامعیت مدیریت شود. 

وی همچنین با اشاره به جایگاه و ظرفیت شورای آموزش و پرورش و اقدامات اساسی پیگیری شده در اجرای مصوبات شورا در سطح استان، از معاونت و حوزه‌های مختلف خواست موارد لازم برای طرح در جلسات شورا، ابتدا در کارگروه‌های مربوطه طرح و سپس به جلسه شورا ارائه شود. 

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول