اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هشدار کارشناسان سازمان ملل: برخی تبعات تغییرات آب و هوایی غیرقابل بازگشت است

کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود در مورد شرایط اقلیمی کره زمین تاکید کرده‌اند که بشر «بدون هیچ حرف و حدیثی» مسئول تغییرات آب و هوایی محسوب می‌شود.

هشدار کارشناسان سازمان ملل: برخی تبعات تغییرات آب و هوایی غیرقابل بازگشت است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود در مورد شرایط اقلیمی کره زمین تاکید کرده‌اند که بشر «بدون هیچ حرف و حدیثی» مسئول تغییرات آب و هوایی محسوب می‌شود.

هیئت بین‌دولتی تغییر اقلیم با ارائه گزارشی هشدار داده، دمای هوا ممکن است بیش از 1.5 درجه سانتیگراد افزایش یابد و تغییر گسترده آب و هوا را به همراه داشته باشد.

هیئت بین‌دولتی تغییر اقلیم هم‌چنین مشهور با سرواژه IPCC یک ارگان بین‌دولتی علمی است که اقدام به ارزیابی جامع از اطلاعات علمی، فنی و اجتماعی–اقتصادی جاری در مورد مخاطرات تغییرات آب‌وهوایی بر اثر فعالیت‌های انسانی در سراسر جهان می‌کند. ارزیابی پیامدهای بالقوه این تغییرات و گزینه‌های احتمالی سازگار شدن با این پیامدها و کاستن از عواقب آن، از کوشش‌های این نهاد است. هزاران دانشمند و کارشناس دیگر به‌طور داوطلب در تهیه گزارش‌ها و مرور اطلاعات به این نهاد بین دولتی یاری می‌رسانند.

دانشمندان استرالیایی در راستای هشدار هیئت بین‌دولتی تغییر اقلیم خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از بدترین بحران آب و هوا هستند.

دانشمندان آب و هوا هشدار داده‌اند که فعالیت‌های بشری آب و هوای کره زمین را به طرزی بی سابقه تغییر داده  و برخی از تغییرات در حال حاضر اجتناب ناپذیر و «برگشت ناپذیر» هستند.

کارشناسان هشدار می‌دهند، دمای کره زمین طی دو دهه آینده یک و نیم درجه سانتی‌گراد نسبت به دوران پیش از انقلاب صنعتی افزایش خواهد یافت و ویرانی گسترده و آب و هوا را به دنبال دارد.

کارشناسان تأکید می‌کنند، ، تنها کاهش سریع و شدید گازهای گلخانه‌ای در این دهه می‌تواند از چنین خرابی آب و هوایی جلوگیری کند؛ حوادث اخیری که در جهان رخ داده مانند سیل در آلمان و آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا خسارات زیادی به بار آورده که اگر برای  عملکرد بشر تغییر نکند تبعات تغییرات آب و هوایی جبران‌ناپذیر خواهد بود. باید از هر کشوری خواسته  شود تا با برنامه‌های جدید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به سطحی برسند که گرمایش جهانی را محدود کنند.

انتهای پیام/ 

https://www.theguardian.com/science/2021/aug/09/humans-have-caused-unprecedented-and-irreversible-change-to-climate-scientists-warn

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول