اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی از مهم‌ترین مطالبات مردم و رهبر انقلاب است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: انجام تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق‌های نجومی در دستگاه‌های اجرایی، از مطالبات اصلی مردم و رهبر انقلاب است و باید با انجام آن بسترها و زمینه‌های پرداخت این حقوق‌ها مشخص شود.

تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی از مهم‌ترین مطالبات مردم و رهبر انقلاب است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره تقاضای جمعی از نمایندگان برای انجام تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق‌های نجومی در دستگاه‌های اجرایی در دولت دوازدهم اظهار داشت: یکی از مسائل مهم کشور که با رأی مثبت کمیسیون برنامه و بودجه نیز مواجه شده، مسأله تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که از کنار این مسأله به آسانی عبور نکنید و گفتند که پرداخت این نوع حقوق‌ها هجوم به ارزش‌هاست و نباید مشمول مرور زمان شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: از گوشه و کنار می‌شنویم که در بانک‌ها و شرکت‌های دولتی همچنان حقوق‌ها و پاداش‌های نجومی پرداخت می‌شود؛ فیلمی داریم که در مجمع یک بانک از پاداش 400 الی 500 میلیون تومانی بدون پرداخت مالیات صحبت می‌کنند.

میرتاج‌الدینی تأکید کرد: این یکی از مطالبات اصلی مردم و رهبری است و باید با انجام تحقیق و تفحص، بسترها و زمینه‌های پرداخت این حقوق‌های نجومی بررسی و علاج شود.

وی با اشاره به برخی محورهای مورد نظر متقاضیان تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در دولت دوازدهم اظهار داشت: چرایی تداوم پرداخت‌های نجومی در دولت و شرکت‌های وابسته، علت غفلت و استنکاف دولت از راه‌اندازی سامانه شفافیت حقوق و مزایا، دلیل استنکاف دولت از اجرای قانون و عدم معرفی خاطیان به قوه قضائیه و نیز تعیین آخرین وضعیت دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی از مهم‌ترین محورهای مدنظر در این تحقیق و تفحص است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول