اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پرداخت حقوق‌های نجومی خیانت است/ عده‌ای جلوی انتشار فیش‌های حقوقی را گرفتند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت و دریافت حقوق‌های نجومی و نامتعارف خیانت و ظلم است و علتش هم این بوده که فرهنگ اشرافی‌گری رواج یافته است.

پرداخت حقوق‌های نجومی خیانت است/ عده‌ای جلوی انتشار فیش‌های حقوقی را گرفتند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق‌های نجومی در دستگاه‌های اجرایی دولت دوازدهم، به نمایندگی از طراحان این تحقیق و تفحص اظهار داشت: در دوره قبلی مجلس و زمانی که حقوق‌ها و پاداش‌های 80 میلیون تومانی هم مطرح بود، در تحقیق و تفحصی که انجام شد شفاف‌سازی صورت نگرفت و مشخص نشد چه کسانی دستور پرداخت این مبالغ را داده‌اند و چه کسانی این پول‌ها را گرفته‌اند و آیا این مبالغ به بیت‌المال برگشته است یا خیر؟

وی ادامه داد: در نهایت مشخص شد از راه‌های دیگری دوباره این پول‌ها را گرفته‌اند و در بررسی‌های دیوان محاسبات مشخص شد که دنبال پاک کردن صورت مسأله بوده‌اند و حداکثر کاری که کرده‌اند این بوده است که اجازه انتشار فیش‌های حقوقی را نداده‌اند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این نوع دریافت‌ها و پرداخت‌ها خیانت و ظلم است، عنوان کرد: علت این مسأله هم این بوده که فرهنگ اشرافی‌گری و اسراف رواج یافته است. مگر ما پیمانکار و امانت‌دار مردم نیستیم؟ چه کسی این اجازه را به ما داده است؟ چرا در شرایطی که در دهه‌های گذشته 70 درصد بودجه کشور عمرانی و زیربنایی بوده، حالا 70 درصد بودجه کشور صرف اعتبارات جاری می‌شود؟

حاجی دلیگانی تصریح کرد: چرا در دریافت مالیات از مردم سختگیری می‌شود، اما در هزینه‌کرد بودجه و پرداخت این قبیل حقوق‌ها و پاداش‌ها سختگیری نمی‌شود؟ چرا تفاوت حقوق پرداختی در برخی سازمان‌ها بین مبالغ بالا تا پایین گاهی تا 15 برابر نیز هست؟

وی در پایان خواستار رأی بالای نمایندگان به تقاضای تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در دولت دوازدهم شد که نمایندگان نیز با 211 رأی موافق از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن با انجام این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول