اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح «نذر سلامت ۲» در استان سمنان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: اجرای طرح «نذر سلامت ۲» با حضور اعضای جوانان هلال احمر به‌منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی در این استان آغاز شد.

اجرای طرح «نذر سلامت ۲» در استان سمنان

مظفر محمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به اهداف والای جمعیت هلال احمر و منش انسان‌دوستانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا به‌منظور انسجام‌بخشی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم ۱۴۴۳ طرح «نذر سلامت ۲» با مشارکت اعضای جوانان هلال احمر استان سمنان اجرایی شده است.

وی افزود: این طرح از ۱۸ تا ۳۰ مردادماه به مدت ۱۳ روز در هیأت‌های بزرگ استان سمنان در قالب تیم‌های پنح‌نفره اعضای جوانان جمعیت هلال احمر در حال برگزاری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ادامه داد: ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به عزاداران توسط اعضای جوانان آموزش‌دیده، کنترل پوشش ماسک عزاداران، راهنمایی عزاداران برای رعایت فاصله دو متری، تب‌سنجی و ضدعفونی دست‌های عزاداران از جمله رویکردهای مهم این طرح است.

محمدخانی گفت: در این طرح همکاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه، غربالگری افراد دارای علائم بیماری کووید- ۱۹ در ورودی هیأت‌ها و همکاری در نشانه‌گذاری برای تعیین فواصل استقرار عزاداران از جمله اقداماتی است که توسط این اعضا انجام می‌شود.

وی با اشاره به اولویت سلامت مردم و مشارکت پرشور خیران در این ایام، درخواست کرد که متولیان هیأت‌های مذهبی تلاش کنند بخشی از نذورات به سمت تهیه اقلام بهداشتی هدایت شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان خاطرنشان کرد: در طرح نذر سلامت سال گذشته بیش ۱۳۰ هزار نفر از خدمات این طرح در این استان بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول