اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

میانجیگری رئیس‌جمهور الجزائر در بحران تونس

پس از یک گفت‌و‌گوی خبری رئیس‌جمهور الجزائر در خصوص بحران سیاسی در تونس، منابع تونسی از احتمال میانجیگری وی خبر می‌دهند.

میانجیگری رئیس‌جمهور الجزائر در بحران تونس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  سخنان روز یکشنبه «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر در خصوص بحران سیاسی تونس، موجب شده است تا محافل تونسی از احتمال میانجیگری وی سخن بگویند.

به نوشته وبگاه القدس العربی، عبدالمجید تبون در سخنانی گفته بود که بحران تونس به سمت حل شدن پیش می‌رود و الجزائر نیز بدون دخالت در امور داخلی این کشور از هیچ کمکی برای تونس کوتاهی نخواهد کرد و همزمان به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد تا تونس را تحت فشار بگذارد.

عبدالمجید تبون همچنین گفته بود که «قیس سعید» مسائل مهمی را با عبدالمجید تبون در میان گذاشته است، اما نمی‌تواند به آن‌ها اشاره کند.

این سخنان موجب شده است تا سیاسیون و کارشناسان تونسی از احتمال وجود میانجیگری رئیس‌جمهور الجزائر میان «قیس سعید» و «راشد الغنوشی» رئیس برکنار شده پارلمان تونس سخن بگویند.

«عبداللطیف المکی» از مقامات اصلی حزب النهضه در این باره به القدس العربی گفت: «بسیار از عبدالمجید تبون رئیس‌جمهور الجزائر به دلیل سخنان برادرانه‌اش در خصوص مردم تونس ممنون هستیم. او به زودی عامل کمک کننده به تونس برای عبور از شرایط فعلی تونس خواهد بود.»

«سامی بن سلامه» تحلیلگر سیاسی تونسی نیز به القدس العربی گفت که موضع رئیس‌جمهور الجزائر حمایت از حزب النهضه بود. «سامی الطاهری» سخنگوی حزب «اتحاد الشغل» نیز مدعی شد که عبدالمجید تبون حامی تغییر حاکمیت در تونس است.

اخیرا رئیس جمهور تونس طی فرمانی، «هشام المشیشی» نخست‌وزیر این کشور را برکنار و علاوه بر تعلیق فعالیت پارلمان، مصونیت پارلمانی همه نمایندگان را لغو کرد، امری که باعث اعتراضاتی در چندین شهر این کشور شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول