اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

گذرنامه کرونایی شرط استفاده از حمل و نقل عمومی و رستوران‌ها در فرانسه/ نظارت جدی بر اجرای قانون برای جلوگیری از گسترش ویروس

مردم فرانسه از روز گذشته برای رفتن به کافه، رستوران و سفرهای بین‌شهری نیاز به ارائه گذرنامه سلامت دارند.

گذرنامه کرونایی شرط استفاده از حمل و نقل عمومی و رستوران‌ها در فرانسه/ نظارت جدی بر اجرای قانون برای جلوگیری از گسترش ویروس

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، مردم فرانسه از  روز گذشته برای رفتن به کافه، رستوران و سفرهای بین شهری نیاز به ارائه گذرنامه سلامت دارند.

معترضان  این طرح می‌گویند قوانین جدید  آزادی‌های مدنی را مختل می‌کند؛ این بدان معناست که همه مشتریان کافه‌ها، مسافرانی که از قطار استفاده می‌کنند یا افرادی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند باید قبل از دسترسی به آنها مجوز سلامتی خود را نشان دهند.

طرح جدید امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای جلوگیری از شیوع عفونت‌های کووید ۱۹ و تشویق بیشتر به واکسیناسیون در این کشور است.

این اقدام بحث برانگیز بوده و هفته‌های متمادی اعتراض‌های سراسری را برانگیخته است و بیش از ۲۳۰ هزار نفر در روز شنبه در سراسر فرانسه علیه این اقدامات تظاهرات کردند.اما علیرغم موج تظاهرات که به طور هفتگی به مدت یک ماه در سراسر کشور در حال برگزاری است، بیش از ۳.۸ میلیون دز تزریق واکسن تنها در ماه جاری میلادی انجام شده است.

سیاست گذرنامه سلامت ماه گذشته توسط نمایندگان مجلس و سناتورها تصویب شد و در ۵ اوت ( هفته پیش) نهایی شد.این گذرنامه مشخص می‌کند که آیا افراد مدرکی دارند که نشان دهد کاملاً واکسینه شده‌اند یا اخیراً آزمایش پی‌سی‌آر منفی داشته‌اند یا اخیراً به کرونا مبتلا شده و از آن به طور کامل بهبود یافته‌اند.

در مکان‌های فرهنگی و ورزشی مانند موزه‌ها، سینما و استخرها مجوز سلامتی در ۲۱ ژوئیه صادر شد. از ۳۰ آگوست (۸ شهریور)، کارکنان مهمانداری و کارکنان قطار نیز باید از گذرنامه استفاده کنند و برای کادر درمان استفاده از این گذرنامه از ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) اجباری است. کودکان نیازی به اسکن کد QR خود برای دسترسی به مدارس ندارند، اما برای دسترسی به مکان‌های ورزشی یا فرهنگی آنها نیز از ۳۰ سپتامبر(۸ مهر) باید این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول