اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایران به دنبال گسترش تعامل با روسیه در دولت جدید

سفیر ایران در مسکو ضمن اشاره به روابط دیرینه ایران و روسیه و سطح بالای آن در حال حاضر، گفت تهران انتظار دارد که گسترش تعامل با روسیه جدی‌تر از قبل پس از جا افتادن دولت جدید در ایران ادامه یابد.

ایران به دنبال گسترش تعامل با روسیه در دولت جدید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز سه‌شنبه گفت ایران انتظار دارد که گسترش تعامل با روسیه دوباره جدی‌تر از قبل پس از جا افتادن دولت جدید ایران از سرگرفته شود. 

به نوشته خبرگزاری «تاس» روسیه، این دیپلمات ایرانی گفت: ما امیدواریم تعامل دو کشور پس از تشکیل (کابینه) دولت جدید در ایران، محرک جدیدی برای توسعه داشته باشد.

جلالی افزود: روابط روسیه و ایران دیرینه است و اکنون در سطح بسیار بالایی قرار دارد. سطح تعاملات دوجانبه در حوزه سیاسی نیز بالا است.

وی اظهار داشت: مسکو و تهران در زمینه نظامی هم در حال تعامل گسترده هستند. در حوزه نظامی، در مسائل دفاعی و همچنین در مسائل امنیتی. تعامل ما در این موارد بسیار گسترده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو خاطرنشان کرد: از نظر اقتصادی، روابط تازه در حال شتاب گرفتن است. گردش تجارت بین روسیه و ایران در سال ۲۰۲۰، ۴۳ درصد افزایش یافت؛ صادرات ایران به روسیه ۱۰۵ درصد رشد داشته است.

جلالی همچنین گفت تعامل بین دو کشور در حوزه هسته‌ای نیز با سرعت زیادی در حال پیشرفت است.

به گزارش فارس، جلالی پیش از این در گفت‌وگویی تفصیلی خاطرنشان کرده بود: امروز می‌‌توانیم قطبی از کشورهای تحریمی را تشکیل دهیم، روسیه، چین و ما تحریم هستیم، بلوک شرق در حال شکل‌گیری است. 

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون ایده باشگاه تحریمی‌ها با روس‌ها مطرح شده است، افزود: تاکنون چند بار مطرح کردیم و در حال تلاش هستیم، مثلاً در حوزه پیام‌رسان‌های داخلی دو کشور، کار کردن با ارزهای ملی و وصل کردن برخی از بانک‌ها با سیستم شتاب که بین ایران و روسیه به شکل مشترک کار کنیم، پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول