اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

برپایی میز کتاب و عرضه آثار برگزیده عاشورایی در هیأت‌های عزاداری

کتابفروشی‌های جبهه فرهنگی انقلاب برای سومین سال متوالی پویش «سفیر حسین(ع)» را همزمان با ماه محرم برگزار می‌کنند. در این طرح ۱۱ اثر به صورت ویژه معرفی می‌شود.

محمد راهی، مدیرعامل انجمن خوشه در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس با تاکید بر ضرورت کتابخوانی، گفت: پویش برپایی میز کتاب در ایام محرم و صفر سال ۱۴۰۰ برای سومین سال متوالی با همراهی کتابفروشی‌های جبهه فرهنگی انقلاب در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: این پویش که «سفیر حسین(ع)» عنوان گرفته است، تلاش دارد در ایام عزاداری بر سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع)، آثار خوب را در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.»

راهی افزود: هیئت از جمله مؤثرترین پایگاه‌های هویت‌ساز اجتماعی در بستر فرهنگ اسلامی ایرانی است که از ظرفیت بالایی برای ترویج و تبلیغ محتوای با کیفیت و غنی برخوردار است. از طرفی کتاب به عنوان اصلی‌ترین کالای فرهنگی نیازمند توجه ویژه‌ای است. هیات حسینی، مساجد و کانون های فرهنگی به عنوان پایگاه اجتماعی پرمخاطب که ابعاد مختلف زندگی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند، می‌توانند بستر مناسبی برای معرفی موثر «کتاب خوب» و محلی برای عرضه‌ موقت آن باشد.

مدیرعامل انجمن خوشه با اشاره به تاثیرگذاری کانون‌های فرهنگی و مساجد بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با برپایی میز کتاب در هیئت، کانون یا مسجد محل خود مدال با افتخار «سفیر حسین (ع)» را دریافت کنند. همچنین ۱۵ درصد از میزان فروش کتاب نیز به علاقه‌مندان برای حضور در این پویش اهدا خواهد شد. 

به گفته وی، «ضیافت بلا» اثر محمدمهدی میرباقری از نشر تمدن نوین اسلامی، «حسینیه واژه‌ها» نوشته محسن عباسی ولدی از نشر آیین فطرت، «امواج اراده‌ها» از راضیه عزیزی، «پدر عشق پسر» به قلم سیدمهدی شجاعی از نشر نیستان، «خادم ارباب کیست؟» به قلم سیدعلی اصغر علوی از نشر بسیج دانشگاه امام صادق(ع)، «صحنه‌گردان عاشورا» از محمدهادی مصلحی، «نمک‌گیر» اثر زهرا عوض‌بخش از نشر شهید کاظمی، «فتح خون» به روایت شهید مرتضی آوینی از انتشارات واحه، «تنها گریه کن» به قلم اکرم اسلامی از نشر حماسه یاران و «رهیده» ۱۱ اثری است که در پویش امسال به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته است.

راهی با بیان اینکه در کنار این عناوین، فهرستی شامل ۳۱ عنوان کتاب نیز به صورت پیشنهادی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، به راه‌های ثبت‌نام در پویش «سفیر حسین(ع)» اشاره کرد و گفت: زمان ثبت‌نام در این پویش از ۱۷ مردادماه آغاز شده است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت طرح خوشه یا پیام به شماره روابط عمومی انجمن کتابفروشان خوشه در فضای مجازی به شماره ۰۹۹۲۹۹۱۲۸۱۲ در این پویش ثبت‌نام کنند. پس از تأیید ثبت‌نام، علاقه‌مندان به نزدیک‌ترین کتابفروشی محل خود معرفی خواهند شد و پس از آن می‌توانند به راحتی کتاب‌ها را تحویل بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول