اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتهامات گسترده‌تر از آزار جنسی علیه فرماندار نیویورک

دو قانون‌گذار آمریکایی در واکنش به استعفای فرماندار نیویورک تأکید کردند اتهامات علیه او فراتر از آزار جنسی است.

اتهامات گسترده‌تر از آزار جنسی علیه فرماندار نیویورک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قانون‌گذاران آمریکایی در واکنش به استعفای «اندرو کومو» فرماندار نیویورک، اتهامات علیه او را فراتر از موارد آزار جنسی توصیف کردند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «هنگامی که افراد مرتکب سوءاستفاده از قدرت تلاش می‌کنند دیگران را به خاطر "سوءتفاهم" مقصر جلوه دهند، چنین کاری اغلب برای جلب حس همدردی افرادی است که که قبلاً دچار سوءتفاهم بوده‌اند. اما ایجاد عمدی فضای ترس و ارعابی که آزاردهندگان جنسی ایجاد می‌کنند چیزی فراتر از یک اشتباه است».

این قانون‌گذار لاتین تبار افزود: «بین داشتن تعاملی زشت و حرف زدن درباره آن یا درس گرفتن از آن و [در مقابل] اقدام به فعال کردن تمام شبکه‌ها و نهادها برای احضار قربانیان، مسکوت کردن پوشش این آزارها و تلافی علیه کسانی که آزارها را گزارش می‌دهند، تفاوت عظیمی وجود دارد».

اوکاسیو کورتز استعفای فرماندار نیویورک را اقدامی «ضروری اما دیر» توصیف کرد و متذکر شد باید کارهای زیادی برای «بازگشت از روش‌هایی که نهادهای ما سال‌ها از آن الگو برداری کرده‌اند» انجام شود تا به فقدان توجهات کافی و شفافیت در قبال عیان شدن وضعیت‌های مشابه رسیدگی شود.

در پی اعلام استعفای کومو که تا دو هفته دیگر اجرایی می‌شود، «لتیشیا جیمز» دادستان کل نیویورک روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای نوشت: «امروز برگ تلخی برای تمام نیویورکی‌ها بسته شد اما این اقدام گام مهمی در راستای اجرای عدالت خواهد بود».

دادستان کل نیویورک با استقبال از اینکه امورات این حوزه به عهده «کتی هوچل» معاون کومو سپرده شده است گفت، با وی همکاری خواهد داشت.

فرماندار نیویورک علاوه بر مواجهه با اتهامات آزار جنسی، به‌خاطر نحوه عملکرد در قبال شیوع ویروس کرونا در این ناحیه نیز تحت انتقادات جدی قرار دارد. سال گذشته با گسترش فسار گسیخته این بیماری در نیویورک، تصاویر دلخراشی از گورهای جمعی در رسانه‌ها منتشر شد. از سوی دیگر رسانه‌ها گزارش دادند که به‌دلیل کافی نبودن فضای سردخانه‌ها، از کامیون‌های یخچال‌دار برای نگه‌داری اجساد قربانیان ویروس کرونا استفاده می‌شود.

علاوه بر این گفته می‌شود، مقامات نیویورک اطلاعات ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در آسایشگاه‌های سالمندان و افراد کم‌توان را به‌طور ناقص منتشر کرده‌اند.

از سوی دیگر، «استیو اسکالیس» ناظم جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: «اکنون که فرماندار کومو بالاخره در حال استعفا است، [باید گفت] اقدامی دیرهنگام از سوی او برای خاتمه دادن به لاپوشانی و همچنین باید در قبال انتشار داده‌های مربوط به دستورکار مرگبارش شفافیت داشته باشد که افراد دارای تست مثبت کرونا را در آسایشگاه‌ها پذیرفتند و به مرگ هزاران فرد سالمند منجر شد. تمام خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست دادند مستحق پاسخ و فهمیدن علت این اتفاقات هستند».

این قانون‌گذار جمهوری‌خواه افزود: «اگر فرماندار کومو از انتشار این داده‌ها خودداری کند، کتی هوچل معاون فرماندار باید کار درست را انجام دهد و پس از ادای سوگند فرمانداری، با انتشار علنی اطلاعات مربوط به آسایشگاه‌ها به لاپوشانی در این زمینه خاتمه دهد.خانواده‌های داغدار در سرتاسر نیویورک مستحق دریافت پاسخ درباره علت واقعی مرگ بسیاری از سالمندان در اثر ویروس کرونا در آسایشگاه‌ها و مراکز مراقبت طولانی مدت هستند».

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، اوایل سال گذشته، کومو دستور داده بود هزاران بیمار مبتلا به کرونا پس از مرخص شدن از بیمارستان به مراکز نگه‌داری سالمندان بازگردانده شوند. اکنون دفتر فرماندار نیویورک با این اتهام مواجه است که حدود نیمی از آمار مرگ و میر در این موسسات را با دستور کومو منتشر نکرده است. در گزارشی که دفتر دادستانی کل نیویورک در این زمینه منتشر کرده است، بیش از پانزده هزار سالمند در آسایشگاه‌های سالمندان نیویورک در اثر کرونا درگذشته‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول