اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه یزد: حوزه‌های علمیه از تربیت صحیح جامعه غافل نشوند

امام جمعه یزد با اشاره به نقش اثرگذار حوزه‌های علمیه از زمان شکل‌گیری تاکنون در تربیت دینی جامعه گفت: امروز نیز حوزه‌های علمیه نباید از تربیت صحیح جامعه غافل شوند.

امام جمعه یزد: حوزه‌های علمیه از تربیت صحیح جامعه غافل نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در جریان دیدار با اعضای ستاد حوزوی بحران استان و مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: باید با برنامه ریزی دقیق و کامل، آسیبها شناسایی و ریشه یابی شود و برای رفع آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید برای تقویت پایه‌های ایمانی، بصیرتی و اخلاقی طلاب برنامه‌ریزی کنند تا در میدان و عمل شاهد مصونیت از مشکلات و خطاها باشیم.

امام جمعه یزد گفت: طلاب از ابتدای ورود به حوزه علمیه باید با مفاهیم قرآن آشنا شوند تا در نتیجه قرآن در دل و جانشان رسوخ کرده و کمتر دچار رفتار سوء و اشتباه شوند.

ناصری در مورد آسیبهای اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه به دلایل مختلفی شاهد آسیب‌ها و ناهنجاری‌هایی در جامعه هستیم که باید با آسیب شناسی درست به دنبال رفع آن باشیم.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن آسیب‌ها باید از ابتدای کودکی و ورود به مدرسه، با آموزش صحیح پایه های ایمانی کودکان تقویت شود که اگر چنین شد، روحیه تعهد و مسئولیت پذیری در آنها شکل گرفته و هویت خود را به درستی پیدا کرده و کمتر دچار پوچی و انحراف خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که ریشه تحول در جامعه، تحول در آموزش است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون که تا حدودی از آن غافل بوده ایم، تربیت درست افراد از کودکی تا بزرگسالی است بنابراین باید برای فعالیت در بحث آموزش و پرورش جوانان خوش فکر، خودباور و متعهد برنامه ریزی مناسبی از سوی حوزه های علمیه صورت بگیرد تا شاهد تحول در جامعه باشیم.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول