اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حل مشکلات مردم با استقرار دولت مردمی ممکن می شود

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: با استقرار دولت مردمی و همچنین مجلسی که آماده همکاری است باید اقدامات اساسی در همه زمینه‌ها از جمله مباحث فرهنگی و خصوصا اصلاح زیرساخت های اقتصادی که الان برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده، انجام شود.

حل مشکلات مردم با استقرار دولت مردمی ممکن می شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 20 مرداد ماه) در نطق میان دستور ضمن تشکر از رئیس جمهور از بازدید از نحوه درمان و تامین اقلام دارویی، گفت: انتظار داریم در کمترین زمان ممکن نیاز کشور به 120 میلیون دز واکسن به هر نحوی تامین شود اگر می‌توان با تولید داخل و اگر نیاز به واردات بیشتر است انجام شود، چرا که راهی جز واکسیناسیون همه مردم نداریم، از مردم انتظار می‌رود شیوه‌های پیشگیری را رعایت کنند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس بیان کرد: مجلس در مراسم تحلیف بستری فراهم کرد که با استقبال هیات‌های خارجی مواجه شد و آن فرصتی برای حضور ایران در بازارهای منطقه را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: خاموشی‌های اخیر باعث وارد آمدن ضرر و زیان به جان و مال مردم شده است از وزیر نیرو می‌خواهیم این خسارات را جبران کند، مجلس از این امر نمی گذرد و مسئولان باید پاسخگو باشند، زیرا لوازم خانگی مردم سوخته است، واحدهای تولیدی خسارت‌های فراوانی دیده اند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی به دلیل عدم نظارت در قیمت گذاری سیمان و فولاد باعث شده اند ده‌ها هزار نفر کارگر ساختمانی بیکار شوند از این رو باید پاسخگو باشند ما در مجلس از این آقایان نمی گذریم. از وزیر جهاد کشاورزی به دلیل بی مدیریتی که باعث شد از یک طرفه نهاده‌ها در گمرک مانده و از طرف دیگر دام‌ها گرسنه بمانند نقد داریم و باید پاسخگوی بی تحریکی در این موضوع باشد.

حاجی دلیگانی افزود: روحانی باید نسبت به عملکرد نادرست در 8 سال پاسخگو باشند، چرا درآمد سرانه مردم رشدی نداشت، چرا نابرابری در جامعه تشدید شده، چرا نرخ تورم بیشتر از نرخ بلند مدت اقتصادی شده است، چرا نرخ فقر به 32 درصد رسیده، چرا موجودی  سرمایه کشور در این هشت سال 11 درصد کاهش یافته است، چرا در یک مورد 23.1 میلیارد دلار از ارز کشور را حراج کردند، چرا بدهی دولت را چندین برابر افزایش داده اند، چرا رشد نقدینگی کشور را با 30 درصد انحراف به 3 هزار و 476 هزار میلیارد تومان رسانده اند، چرا با خلق پول بدون پشتوانه باعث تورم، سفته بازی، کسب درآمدهای انبوه بدون زحمت شده اند، چرا با عدم نظارت بر بانک‌ها باعث بنگاه داری، تکاثر نقدینگی، لخته شدن ثروت و سکته اقتصادی و بی ثباتی اقتصادی کشور شدند، باید پاسخگوی ملت باشند و ما به عنوان نماینده مجلس از این موارد نمی گذریم.

وی تاکید کرد: با استقرار دولت مردمی و همچنین مجلسی که آماده همکاری است باید اقدامات اساسی در همه زمینه‌ها از جمله مباحث فرهنگی و خصوصا اصلاح زیر ساخت‌های اقتصادی که الان برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده، انجام شود.

عضو هیات رئیسه مجلس بیا ن کرد: باید شرایطی فراهم شود تا بانک‌ها فقط کار بانکداری براساس نظام بانکداری اسلامی انجام دهند، مبنای فعالیت بانک‌ها باید از ربا خارج شود و به سمت قرض الحسنه و کارمزد دریافتی هدایت شود، چاپ اسکناس باید متناسب با پشتوانه، ذخیره طلا و املاک باشد، با عدم خلق پول باید حجم نقدینگی منطقی شود، با حذف سفته بازی سرمایه‌ها ناگزیر به سمت تولید و خدمات سالم روان شود، با سامان بخشی بورس و حذف دلالان از بورس تعریف منطقی از افزایش ارزش سهام متناسب با تولید بورس به محلی مطمئن برای تجمیع سرمایه و پشتوانه تولید تبدیل شود. ایجاد ضابطه مندی بر تولید و قیمت گذاری منطقی برای جهش تولید باید اتفاق بیافتد و بازار با ترکیب عمده و خرده فروشی و تعریف سود منطقی بر فروش و نظارت جدید سیستم توزیع باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول