اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تحولات افغانستان| غزنی سقوط کرد؛ ادامه پیشروی طالبان به جنوب شرق

منابع از تصرف کامل طالبان بر ولایت غزنی خبر می‌دهند. به گفته رییس شورای ولایتی غزنی، والی این ولایت، شهر غزنی را در نتیجه‌ «معامله» به طالبان، تسلیم این گروه کرده است.

تحولات افغانستان| غزنی سقوط کرد؛ ادامه پیشروی طالبان به جنوب شرق

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، منابع معتبر در فرماندهی پلیس غزنی تأیید می‌کنند که  طالبان مرکز این ولایت را تصرف کرده‌است.

روزنامه اطلاعات روز گزارش داد که طالبان با «موافقت» محمدداوود لغمانی، والی و فضل‌احمد شیرزاد، فرمانده پلیس این ولایت وارد شهر غزنی شده‌اند.

او افزود که طالبان هم‌اکنون کنترل تمامی بخش‌های شهر غزنی را به‌دست گرفته‌اند.

از سویی دیگر نیز، این منبع امنیتی تأکید کرد که والی و فرمانده پلیس هم‌اکنون با تفاهم طالبان از شهر غزنی به طرف کابل در حرکت اند.

نصیراحمد فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی هم گفت که والی این ولایت، شهر غزنی را در نتیجه‌ «معامله» به طالبان، تسلیم این گروه کرده است. او گفت که طالبان کاروان خودروهای والی را که به طرف شهر کابل در حرکت است، با «تیرهای شادانه» همراهی می‌کنند.

 

ذبیح‌الله مجاهد، از سخنگویان طالبان هم گفت که این گروه به والی و فرمانده پلیس غزنی اجازه‌ی رفتن به شهر کابل را داده است.

اعضای این گروه از دو شب پیش به این طرف حملات‌شان را بر شهر غزنی شدت داده‌اند.

طالبان گفت که کنترل ولایت، فرماندهی پلیس، قطعه‌ ریزرف و زندان مرکزی این ولایت را به‌دست گرفته‌اند. این گروه افزوده است که شماری از زیادی از نظامیان دولتی به این گروه تسلیم شده‌اند.

 

ولایت غزنی در جنوب‌شرق افغانستان از ولایت‌های ناامن است. از ۱۹ شهرستان این ولایت، هم‌اکنون تنها شهرستان‌های جاغوری و ناور در کنترل دولت است.

همچنین شهر غزنی دهمین مرکز ولایت است که در شش روز گذشته به‌دست طالبان سقوط کرده است. قبل از این، زرنج، مرکز نیمروز، شبرغان، مرکز جوزجان، تالقان، مرکز تخار، فیض‌آباد، مرکز بدخشان، قندوز، سرپل، پلخمری، مرکز بغلان، ایبک، مرکز سمنگان و فراه به دست طالبان سقوط کرده است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول