اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کمک مالی روسیه برای ایجاد پاسگاه مرزی تاجیکستان با افغانستان

روسیه قصد دارد برای ایجاد یک پاسگاه مرزی جدید در مرز افغانستان، ۱.۱ میلیون دلار به تاجیکستان کمک مالی کند.

کمک مالی روسیه برای ایجاد پاسگاه مرزی تاجیکستان با افغانستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که مقام‌های مختلف مسکو بارها درباره تاثیرات احتمالی تشدید درگیری‌ها در افغانستان بر منطقه آسیای مرکزی اظهارنظر کرده‌اند، یک مقام ارشد روسیه از کمک مالی این کشور به تاجیکستان برای ساخت یک پاسگاه مرزی خبر داد.

بنا بر گزارش رویترز، خبرگزاری اینترفکس روسیه به نقل از «اُلگ سیرومولوتوف» معاون وزیر خارجه این کشور خبر داد که مسکو برای ایجاد یک پاسگاه مرزی جدید در مرز با افغانستان ۱.۱ میلیون دلار به تاجیکستان کمک مالی خواهد داد.

قرار است که این پاسگاه مرزی در استان «ختلان» تاجیکستان که با ولایت «قندوز» افغانستان مرز مشترک دارد، احداث شود. نیروهای طالبان طی هفته جاری کنترل این ولایت را در دست گرفتند.

طبق گزارش اینترفکس، روسیه و تاجیکستان در آینده نزدیک توافق مربوط به کمک مالی مسکو به دوشنبه برای ساخت این پاسگاه مرزی را امضا می‌کنند.

‌به دنبال تشدید درگیری‌ها در افغانستان به دنبال اعلام خروج آمریکا و متحدانش از افغانستان، مقام‌های مختلف روسیه ضمن درباره ناامنی برای متحدان این کشور در آسیای مرکزی  ابراز نگرانی کرد و ارتش روسیه هم مشغول برگزاری رزمایش‌های مشترک در این منطقه بوده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد، طالبان کنترل مرزهای افغانستان با تاجیکستان و ازبکستان را در دست گرفته‌ است.

به گفته شویگو، طالبان قول داده از مرز عبور نمی‌کند اما روسیه به برگزاری رزمایش‌های مشترک با متحدان خود ادامه خواهد داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول