اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

بسیج: از بیمار در منزل مراقبت می کنیم/14 دستور کرونایی ارتش/ توان بستری بیماران دو برابر می شود

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) ارتش، اقدامات ارتش برای کمک به مردم در مقابله با بیماری کرونا در پی فرمان روز گذشته فرمانده کل قوا را تشریح کرد.

بسیج: از بیمار در منزل مراقبت می کنیم/14 دستور کرونایی ارتش/ توان بستری بیماران دو برابر می شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) ارتش گفت: در پی فرمان فرماندهی معظم کل قوا(مد ظله العالی) و به دنبال دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و با نگرش به ضرورت کنترل فوری بیماری کرونا و همکاری با بخش کشوری، ۱۴ دستور به نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش ابلاغ شد.

وی افزود: آماده باش ۱۰۰ درصدی نیروهای بهداشتی و درمانی،  به کارگیری نیروهای وظیفه در مراکز ارائه خدمات کرونا اعم از بیمارستانها و درمانگاه های مرجع کرونا،  به کارگیری نیروهای بهداشت و درمان در حال آموزش رزم مقدماتی رشته های پزشکی عمومی کارشناس بیهوشی پرستار و کارشناس بهداشت در بیمارستان ها و افزایش حداکثری تخت ها و بخش های 6بیمارستان تهران و 30 بیمارستان ارتش در شهرستان ها از جمله دستوراتی بود که به نیروها ابلاغ شد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) ارتش، ایجاد فضای نقاهتگاهی با استفاده از تمام فضاهای بیمارستان ها جهت بستری بیماران با شدت بیماری ضعیف تر، لغو پذیرش و جراحی بیماران الکتیو، آمادگی آزمایشگاه رادیولوژی به طور شبانه روزی جهت ارائه خدمات به بیماران کرونایی، گسترش مراکز واکسیناسیون با همکاری بهداشت کشوری،  آمادگی  ایجاد نقاهتگاه های مشترک در سطح شهرها با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی استان ها و آمادگی تمامی سامانه های سیار جهت افزایش پذیرش ظرفیت بیماران درون‌سازمانی  و کشوری برابر در خواست ستاد های مقابله با کرونا و صدور امریه از قرارگاه را دستوراتی عنوان کرد که به نیروها ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: ساماندهی و بسیج همه توان قابل ارائه نیروها در حوزه کرونا، استفاده از ظرفیت اماکن و مساجد و ورزشگاه ها برای ایجاد نقاهتگاه و مراکز واکسیناسیون، افزایش تولید و ماسک و مواد ضدعفونی کننده، همکاری نزدیک و تنگاتنگ با تمام مسئولان بهداشت و درمان استان‌ها و شهرستان‌های حوزه استقرار یگان های تابعه ارتش و اجرای کامل و دقیق و نظارت و شیوه نامه های بهداشتی صادره قرارگاه از آغاز تا امروز از دیگر دستورات ابلاغی به نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

امیر دریادار سیاری افزود: با تدابیر انجام شده به دنبال پیام فرماندهی معظم کل قوا و دستورات قرارگاه پدافند زیستی ستاد کل نیروهای مسلح  با ایجاد ظرفیت‌های جدید و استفاده از همه فضاهای بیمارستانی ارتش، توان بستری مضاعف شده به طوری که تا دو برابر امکان بستری  افزایش خواهد یافت.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) ارتش با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور خاطرنشان کرد: 38 بیمارستان  ارتش در تهران و سراسر کشور با اختصاص ۳ هزار تخت به بیماران کرونایی، از ابتدای پیدایش این ویروس منحوس به ارائه خدمت می پردازند و تعداد ۲۷ بخش جدید نیز در دوران کرونا راه‌اندازی شده است.

وی افزود: تاکنون، ۲۷ هزار بیمار در بیمارستان های ارتش بستری شده است، 7 بیمارستان صحرایی دایر شده و ۶ مرکز واکسیناسیون نیز در سطح کشور برای واکسیناسیون هموطنان عزیزمان اختصاص یافته و بیش از ۱۲۹ هزار دوز واکسن توسط بهداشت و درمان ارتش به مردم  تزریق شده که با گسترش مراکز واکسیناسیون سرعت بیشتری گرفته است.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) ارتش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت و تجلیل از کادر درمان کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ارتش در راستای مقابله با ویروس کرونا، ۱۵ شهید سلامت نیز تقدیم کرده است.

سازمان بسیج مستضعفین: از بیمار در منزل مراقبت می کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ نشست مشترک سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران و سعید نمکی وزیر بهداشت با موضوع ارتباط تصویری با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرماندهان سپاه‌های استانی برای مقابله با کرونا، صبح امروز (پنجشنبه ۲۱ مرداد) برگزار شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه احساس می‌شود که این طرح با تمرکز بیشتری باید پیگیری شود، به تأکیدات روز گذشته رهبر معظم انقلاب مبنی بر انسجام بیشتر برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: باید با انسجام بیشتری طرح شهید سلیمانی را ادامه دهیم و از همه ظرفیت‌ها برای موفقیت در مقابله با کرونا استفاده کنیم.

وی با یادآوری اینکه طرح شهید سلیمانی طرحی محله محور و‌ مسجدمحور است و با همکاری آحاد جامعه انجام می‌شود، گفت: مهم‌ترین مسئله طرح شهید سلیمانی، بیماریابی است که طبق آن سازماندهی خوبی شد و این سازماندهی باید در تمام کشور با تمرکز بر پیشگیری شیوع کرونا، ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه از آقای نمکی می‌خواهیم نسبت به انجام تست‌ها شرایط را فراهم کنند و سایر روش‌هایی که برای بیماریابی لازم است را فراهم کنند، به لزوم به‌کارگیری قرنطینه‌های هوشمند اشاره کرد و گفت: باید مطمئن شویم که بیمار در جامعه نمی‌چرخد و این تجربه را داشته‌ایم که از بیمار در منزل خود پشتیبانی کنیم.

سلیمانی ادامه داد: مکان‌های زیادی را در سطح شهرستان‌ها داریم و این آمادگی را داریم که مکان‌هایی را برای بیمارهایی که ۲۴ ساعته نیاز به بستری شدن دارند طبق استانداردهای وزارت بهداشت در اختیار قرار دهیم که نمونه‌های آن هم آماده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول