اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نامه رییس فرهنگستان علوم پزشکی به «ظریف»

در این نامه آمده است:ز تلاشهای جنابعالی و همکارانتان در دستگاه دیپلماسی کشور در زمینه تسهیل تامین کالاهای اساسی مرتبط با سلامت مردم تشکر و قدردانی نموده و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون جنابعالی را در خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران خواستارم.

نامه رییس فرهنگستان علوم پزشکی به  «ظریف»

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به محمد جواد ظریف، از وزیر خارجه کشورمان به خاطر تلاش های دلسوزانه اش برای مقابله با تحریم های ظالمانه دارویی و پزشکی آمریکا تشکر کرد. در این نامه آمده است:

برادر عزیز و گرامی جناب اقای دکتر  محمد جواد ظریف

سلام علیکم، با احترام بدینوسیله از تلاش‌های دلسوزانه شما در مدت تصدی وزارت امور خارجه در مقابله با تحریم‌های ظالمانه امریکای جنایتکار و کشورهای غربی حامی او که با قساوت تمام مردم عزیز کشورمان را از  ابتدایی‌ترین حقوق مسلم خود یعنی دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی محروم نمودند، تشکر و قدردانی می‌نمایم. 

تمهیدات جنابعالی و همکاران شریفتان در تامین واکسن کشور از یکسال پیش در شهریورماه سال گذشته، که کشور چین آمادگی داشت  فاز سوم تست بالینی را در ایران انجام دهد و برای این کار حتی واکسن رایگان در مقیاس وسیع هم ارائه  می‌داد، قابل تقدیر است. متاسفانه تلاشهای دستگاه دیپلماسی به مسولیت جنابعالی در تامین بموقع واکسن از چین در سال گذشته آن هم در حد وسیع، توسط عده ای که سخنانشان در رسانه‌های غربی و معاند نظام خریدار دارد و دائما افکار عمومی را بر علیه واکسن‌های چینی و روسی تهییج می‌نمودند، در زمان خود  موثر واقع نشد و متاسفانه ایمن سازی عمومی را بر ضد کرونا به تاخیر انداخت.

در حالیکه کشورهای ترکیه و امارات از همین مسیر با واکسن‌های چینی مردم خود را واکسینه کردند. امید است دولت جدید بدون توجه به تبلیغات سو‌ء عده ای مغرض، نسبت به تامین حداکثری و هرچه سریعتر واکسن تولید داخل و وارداتی اقدام نماید. در پایان از تلاشهای جنابعالی و همکارانتان در دستگاه دیپلماسی کشور  در زمینه تسهیل تامین کالاهای اساسی مرتبط با سلامت مردم تشکر و قدردانی نموده و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون جنابعالی را در خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران خواستارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول