اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ستاد ملی کرونا درباره تعطیلی‌‌ها سریع‌تر تصمیم‌گیری کند/ به استانداران تفویض اختیار شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خواستار تصمیم‌گیری هرچه سریعتر ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تعطیلی سراسری، همراه با فراهم کردن زیرساخت‌های «اجرایی، نظارتی و معیشتی» تعطیلات شد.

ستاد ملی کرونا درباره تعطیلی‌‌ها سریع‌تر تصمیم‌گیری کند/ به استانداران تفویض اختیار شود

زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به روند فزاینده موج پنجم بیماری کرونا و ضرورت اتخاذ تصمیمات فوری و مؤثر اظهار داشت: با تغییر دولت و ترکیب اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا، روند مقابله با این بیماری خطرناک نیز باید تغییر جدی کند؛ حتی به نظر می‌رسد تا زمان تعیین تکلیف وزیر بهداشت، باید تیم موثری برای حفاظت از جان و سلامتی مردم وارد عمل شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر کمیته علمی مستقر در وزارت بهداشت، به نوعی وظیفه سیاست‌گذاری و ترسیم پِلَن‌های درمانی مقابله با کرونا را برعهده دارد که لازم است در خصوص کارکرد این کمیته نیز تجدیدنظر جدی صورت بگیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با در نظر گرفتن تجربه یک سال و نیم اخیر و وضعیت فعلی شیوع بیماری کرونا، دو اقدام اساسی باید صورت بگیرد؛ نخستین اقدام مربوط به اصلاح سبک زندگی و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی همزمان با واکسیناسیون گسترده و اقدام دوم، مربوط به اصلاح تدابیر درمانی در نظام سلامت کشور است که سازوکار آن به درستی تعریف نشده و باید در آن بازنگری شود.

شیخی همچنین افزود: تفویض اختیار از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به ستادهای استانی به ریاست استانداران و مسئولیت دادن به آنها و نیز گزارش گرفتن مداوم از آنها درباره تصمیماتشان، از دیگر اقدامات ضروری است که در راهکارهای 20گانه کمیسیون درمان و بهداشت هم قید شده و باعث می‌شود تا استانداران در مقابله با بیماری کرونا منتظر تصمیمات مرکزی نمانند و متناسب با شرایط هر استان اقدام فوری کنند.

وی همچنین در خصوص نامه اخیر وزیر بهداشت و درخواست تعطیلی دو هفته‌ای سراسری گفت: تعطیلی لازم است، اما باید زیرساخت‌های نظارتی، اجرایی و معیشتی آن نیز فراهم شود؛ چراکه اعلام تعطیلی همراه با آغاز مسافرت‌ها فایده‌ای ندارد و تعطیلی‌های بدون حمایت از اقشار مستضعف و ضعیف هم که کسب و کارشان  تعطیل می‌شود، باعث تداوم فشار بر روی آنها می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بر همین اساس، تاکید ما این است که ستاد ملی مبارزه با کرونا هرچه سریع‌تر در خصوص تعطیلی‌ها و نیز فراهم کردن زیرساخت‌های آن تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول