اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رسوایی اخلاقی جدید برای پسر ملکه انگلیس

پسر ملکه انگلیس بار دیگر با اتهامات جنسی مواجه شده اما به گفته پلیس این کشور، قرار نیست تحقیقاتی در این زمینه انجام شود.

رسوایی اخلاقی جدید برای پسر ملکه انگلیس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس متروپولیتن انگلیس روز پنجشنبه به اتهامات جنسی جدید علیه شاهزاده «اندرو» پسر ملکه انگلیس واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ویرجینیا رابرتز جوفره» می‌گوید یکی از قربانیان باند قاچاق دختران زیر سن قانونی به سرکردگی «جفری اپستین» دوست قدیمی شاهزاده اندرو بوده است.

گیفره می‌گوید شاهزاده اندرو در سه موقعیت مختلف، او را در حالی که زیر ۱۸ سال سن داشته، به برقراری روابط جنسی مجبور کرده است.

«دیم کریسیدا دیک» رئیس پلیس متروپولیتن در واکنش به این بمب خبری جدید گفت، پرونده مربوط به اپستین که حدود دو سال پیش به طور مشکوکی خود را در سلول زندانش حلق‌آویز کرده بود، در دست بررسی مجدد است اما قرار نیست تحقیقات جدیدی در این‌باره انجام شود.

این مقام ارشد پلیس انگلیس افزود: «موقعیت پیرامون این پرونده به این صورت است که بیش از یک ادعا در ارتباط با آقای اپستین وجود دارد و ما آن‌ها را مورد بازبینی و ارزیابی قرار دادیم».

او در ادامه گفت، پیش از آنکه هرگونه تحقیقاتی شروع شود، نیروهای پلیس باید «شواهد وقوع جرم» را یافته و تصمیم بگیرند که آیا «صلاحیت قضایی کافی برای رسیدگی به آن وجود دارد یا خیر».

دیک افزود: «جمع‌بندی ما این بود که نیازی به شروع تحقیقات نیست و این کار را نکردیم». او با اشاره به اینکه در این زمینه با خدمات دادستانی سلطنتی رایزنی شده است گفت، عدم انجام تحقیقات «تصمیم درستی است».

وی درباره اتهامات مطرح شده علیه شاهزاده اندرو گفت:‌ «مطلع هستم که اظهارات بیشتری در رسانه‌ها منتشر می‌شود و دادگاهی مدنی در آمریکا در این زمینه در جریان است و ما نیز مواضع خود را مورد بازنگری قرار خواهیم داد».

تصویری از پسر ملکه انگلیس در خانه یکی از زنانی که با اپستین رابطه غیراخلاقی داشته در کنار جوفره وجود دارد. اندرو بعد از مصاحبه با بی‌بی‌سی درباره این رسوایی، مجبور شد از دید عموم  پنهان شود و از آن زمان از صحبت با پلیس در این خصوص امتناع کرده است.

شاهزاده اندرو در پی این رسوایی اخلاقی، اواخر آبان سال ۱۳۹۸ اعلام کرد که از مسئولیت‌های عمومی خود کناره‌گیری می‌کند.  این فرزند ملکه «الیزابت» که دوک منطقه «یورک» محسوب می‌شود طی بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «طی چند روز اخیر برایم محرز شد که وضعیت پیرامون ارتباط من با جفری اپستین موجب اختلال عمده در فعالیت‌های خانواده من و کارهای ارزشمند سازمان و موسسات خیریه‌ای شده است که مفتخر به حمایت از آن‌ها هستم».

جفری اپستین که با افراد مشهور و پرنفوذ زیادی از جمله «بیل کلینتون»، رئیس جمهور پیشین و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و همچنین شاهزاده اندرو رابطه نزدیکی داشته، با اتهام‌های جنسی متعدد روبرو بود.

اپستین توسط پلیس فدرال آمریکا به اتهام قاچاق و فروش انسان و همچنین ایجاد شبکه وسیعی از باند ارائه دختران زیر سن قانونی جهت سوءاستفاده‌های جنسی بازداشت شد. با اینکه جلسه محاکمه وی در دادگاه،‌ با خودکشی وی دیگر برگزار نشد، اما اپستین در صورت مجرم شناخته شدن از سوی قاضی به حبس تا ۴۵ سال محکوم می‌شد.

به دنبال اعلام خبر مرگ ناگهانی او در سال ۲۰۱۹، پرونده‌اش مختومه شد. البته دادستان‌ها گفتند تحقیقات ادامه پیدا خواهد کرد تا همدستان احتمالی وی تحت پیگرد قرار گیرند. دلیل مرگ وی خودکشی عنوان شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول