اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

حضرتی‌پور: اگر شانس یار بود در اوزان بیشتری مدال می‌گرفتیم/نگران آسیب دیدگی گرایی بودم

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: اگر شانس یار بود و داوری اذیت نمی‌کردم در برخی اوزان مدال می‌گرفتیم.

حضرتی‌پور: اگر شانس یار بود در اوزان بیشتری مدال می‌گرفتیم/نگران آسیب دیدگی گرایی بودم

بهروز حضرتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص نتایج کسب شده در بازی‌های المپیک توکیو، عنوان کرد: خیلی از قهرمانان جهان و المپیک در این دوره از بازی‌ها بودند که یک دور بیشتر کشتی نگرفتند و اوت شدند. در وزن ۱۳۰ کیلوگرم حدود یک ماه و نیم پیش امین میرزازاده توانست تعداد زیادی از سهمیه داران المپیک را در جام پیتلاسینسکی شکست دهد و عنوان قهرمانی را کسب کند. اگر او در گروه دیگری قرار می‌گرفت و می‌شد نتایج خوبی رقم بخورد. به هر حال قرعه بود و نمی‌شد کاری کرد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ما جوانان خوبی داشتیم که سخت تلاش کردند و در شرایط کرونایی، دوری از خانواده و قرنطینه را به جان خریدند. در این پروسه مسابقات آسیایی و کسب سهمیه را داشتیم که عملکرد خوبی از خود نشان دادند به همین خاطر با وجود جوان بودن آنها به مدال المپیک امیدوار شدیم.

حضرتی‌پور ادامه داد: اگر شانس یار بود و داوری اذیت نمی‌کرد در برخی از اوزان می‌توانستم مدال بگیریم اما در مجموع از بازی‌های المپیک ارزیابی خوبی داریم که با برنامه‌ریزی بهتر ارتقاء نقاط قوت و برطرف کردن ایرادات می‌توانیم کار را به خوبی پیش ببریم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد کسی انتظار مدال طلای گرایی را نداشت، یادآور شد: وزن ۶۷ کیلو به خاطر میان وزن بودن، نفرات خوب زیادی دارد. محمدرضا از ناحیه زانوی راست دچار آسیب دیدگی بود و خیلی نگران این موضوع بودم و این دغدغه ما بود. محمدرضا جزو نفرات خوب، باهوش و حواس جمع بود که مبارزات خوبی داشت و خوشبختانه آسیب دیدگی پا او را اذیت نکرد. او کشتی‌های خوبی گرفت، امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد.

حضرتی‌پور یادآور شد: محمدعلی گرایی و ساروی هم می‌توانستند فینالیست شوند. در هر وزن ۱۶ نفر شرکت داشتند اما چون هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود، فضای حاکم بر المپیک واقعا خاص است. روی ایرادات و نقاط قوت باید کار کنیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره معرفی نفرات اعزامی به مسابقات جهانی نروژ، عنوان کرد: قبل از المپیک چرخه انتخابی اعلام شد. تمام موجودیت کشتی در جام تختی شرکت کرد، منتخبین این جام و مدال‌آوران آسیایی به جام وهبی امره رفتند تا بهترین‌ها مشخص شوند.

وی افزود: در خصوص ۵ وزن المپیکی قرار بود نفراتی که روی سکو می‌روند مستقیم در مسابقات جهانی شرکت کنند. باید در خصوص نتایج کسب شده سرمربی تیم جمع بندی کند تا نفرات اعزامی معرفی شوند.

حضرتی‌پور در خصوص پیش‌بینی خود از مسابقات جهانی نروژ که مهرماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در ابتدا باید اردوها را شروع کنیم، ببینیم شرایط المپیکی‌ها و ورزشکاران ۵ وزن دیگر چطور است. ما قبل از رفتن به المپیک برنامه‌های هفتگی را در نظر گرفتیم تا کشتی‌گیران تمرین کنند. ما تین خوبی داریم اما ۳ سال دیگر المپیک است و باید از همین الان برنامه‌ریزی کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول