اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه قصد تخلیه سفارتش در کابل را ندارد

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت علیرغم تصرف شهرهای بزرگ افغانستان به دست طالبان، مسئله تخلیه سفارت روسیه در کابل مدنظر نیست.

روسیه قصد تخلیه سفارتش در کابل را ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در افغانستان و مدیر دپارتمان دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه به «تاس» گفت مسئله تخلیه سفارت مسکو در کابل به دلیل کنترل طالبان بر شهرهای قندهار و هرات، مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. به گفته وی، طالبان هیچ شانسی برای تصرف کابل در آینده نزدیک ندارند.

وی همچنین اظهار داشت تاخیر کابل در آغاز مذاکرات صلح با گروه طالبان وضعیت را در افغانستان بدتر کرده است.

نماینده روسیه گفت: توافق کردن یک چیز است و اجرای آن یک چیز دیگر. این نه تنها به طالبان بستگی دارد بلکه به دولت کنونی کابل نیز بستگی دارد که بالاخره باید به خود بیاید و مذاکرات اساسی را آغاز کند. آن‌ها مذاکرات را آنقدر به تاخیر انداختند که این وضعیت بوجود آمد.

این دیپلمات روس اما در خصوص تماس‌های خود با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر در روز گذشته خوشبین بود. 

سلسله نشست‌ها درباره حل و فصل اوضاع افغانستان روز پنجشنبه در دوحه برگزار شد. «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ریاست هیأت افغان را برعهده داشت. در نشست دوحه نمایندگان ویژه روسیه، ایالات متحده، چین و پاکستان نیز حضور داشتند.

طالبان از ماه آوریل در حالیکه نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال خروج خود را از افغانستان تکمیل می‌کنند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است. بنابر گزارش برخی منابع، در حال حاضر این گروه حدود دو سوم خاک افغانستان را در کنترل خود دارد.

به گزارش تلویزیون الجزیره، سخنگوی طالبان مدعی شده که سقوط شهرهای بزرگ نشانه استقبال افغان‌ها از طالبان است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول