اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مقابله با باطل و ایستادگی در برابر ظلم بزرگترین پیام نهضت عاشورا است

امام جمعه سنندج گفت: پیام‌های عاشورا برای کل تاریخ بشریت است و مقابله با باطل و ایستادگی در برابر ظلم بزرگترین پیام نهضت عاشورا بوده است.

مقابله با باطل و ایستادگی در برابر ظلم بزرگترین پیام نهضت عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: بیش از 600 آیه قرآن در مورد اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و پیرامون این فریضتین الهی صحبت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دلایل بعثت پیامبران امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و امت‌شان بوده است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه خدمت به مردم و جامعه بشریت بهترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: محبت به پیامبر و اهل بیت(ع) از دیگر معروفات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: متاسفانه امروز در برخی از کشورهای اسلامی شاهد هستیم که انسان‌های بی‌گناه از مرد و زن و کودک به دست دشمنان دین خدا به خاک و خون کشیده می‌شود و برای آنها ماه حرام و غیرحرام فرقی نمی‌کند.

به گفته وی، روزی هزاران کودک در افغانستان، سوریه، یمن، فلسطین و غیره که بر دین اسلام هستند به دست دشمنان این دین الهی به خاک و خون کشیده می‌شوند و مجامع بین‌المللی در برابر این مسئله سکوت می‌کنند این درد بزرگی است.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه چهار ماه از 12 ماه در قرآن به عنوان ماه‌های با حرمت نام برده شده است، گفت: خداوند می‌فرماید مواظب باشید در این ماه به نفس خود ظلم نکنید و بر جان یدیگر تعدی ننمایید.

ماموستا رستمی در ادامه از خبرنگاران به عنوان دیده‌بانان جامعه بشری نام برد و گفت: شغل خبرنگاری یک رسالت مهم است و کسانی که در این حیطه فعالیت می‌کنند از بصیرترین انسان‌هاست.

وی گفت: صاحبان رسانه و خبرنگاران باید با دیگر اقشار جامعه تفاوت داشته باشند و با شجاعت، بصیرت، قدرت تشخیص، امانتداری و صداقت در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی گام بردارند.

امام جمعه سنندج از کرونا نیز به عنوان درد بزرگی در جامعه نام برد و گفت: ریشه‌کن کردن این بلای بزرگ نیاز به تلاش همگانی دارد و یکی از معروفات در این برهه زمانی کمک به آسیب‌دیدگان کرونا است.

ماموستا رستمی اضافه کرد: گرانی و تورم از دیگر دردهای بزرگ است و افزایش 70 درصدی قیمت برخی کالاهای اساسی و غیره فشار بیشتر از کرونا را به مردم وارد کرده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم دولت مردمی با خدمت هرچه بهتر و برنامه‌ریزی مناسب زمینه رفع مشکلات اقتصادی را که به حقیقت فشار مضاعف به مردم وارد کرده، فراهم سازند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه نشر دین، دادن درس مقابله با ظلم، آزادگی و حریت بزرگترین هدف و درس مکتب عاشورای امام حسین(ع) بود، گفت: هجرت امام حسین(ع) معامله با دین و پروردگار بود و در این مسیر از تمام هستی‌اش در راه خداوند گذشت.

ماموستا رستمی تصریح کرد: نهضت امام حسین(ع) و مکتب عاشورایی این امام همام از گذشته تا امروز و تا آخر دنیا پیام‌ آزادی، حریت، عزت، مقابله با ظلم، ایستادگی در برابر ظالم و دفاع از حقوق مظلوم دارد این پیام باید بیش از هر زمانی تبیین شود.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه پیام‌های عاشورا برای کل تاریخ بشریت است گفت: مقابله با باطل و ایستادگی در برابر ظلم بزرگترین پیام نهضت عاشورا بوده است.

وی عنوان کرد: الگوگیری از سیره و منش زندگی پیامبر و اهل بیت(ع) بزرگترین موضوعی است که جامعه مسلمان باید به سمت آن حرکت و در این مسیر تمام توان خود را بکار بگیرند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: بر اساس دیدگاه اهل سنت کسانی که با حب و عشق پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) از دنیا بروند درجه شهادت را خواهند داشت.

ماموستا رستمی تصریح کرد: اهل بیت(ع) سرچشمه پاکی هستند و آنچه پلیدی و ناپاکی باشد به امر الهی از آنان دور خواهد بود.

امام جمعه سنندج در ادامه به زندگی حضرت امام حسن(ع) گریزی زد، گفت: این امام همام سه بار کل زندگی‌اش را در مسیر کمک به نیازمندان اهدا کرد این درس بزرگی برای مسئولان است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول