اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش باورنکردنی درآمد شرکت‌های کشتیرانی

هزینه حمل و نقل دریایی در جهان در 6 ماه نخست امسال به قدری افزایش یافته که یک شرکت کشتیرانی می‌گوید: در نیمه نخست 2021 ،سه برابر 10 سال گذشته سود خالص داشته است.

افزایش باورنکردنی درآمد شرکت‌های کشتیرانی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از  فایننشال تایمز، شرکت هاپاگ لوید که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشتیرانی جهان به شمار می‌رود، اعلام کرده که در 6 ماه نخست امسال به قدری سود کرده که در مجموع 10 سال گذشته این قدر پول در نیاورده است. 

این مسأله نشان می‌دهد که چگونه اخلال ایجاد شده در چرخه تأمین کالاها در جهان در حال بالا بردن سود شرکت‌های کشتیرانی و هزینه‌های حمل و نقل دریایی در جهان است. 

شرکت هاپاگ لوید گفته که در 6 ماه نخست امسال 10 برابر مدت مشابه سال گذشته سود خالص داشته که معادل 2.7 میلیارد یورو بوده است. کمبود کانتینر و  تقاضای بالا برای حمل بار از جمله دلایل رشد قابل توجه سود شرکت‌ها و هزینه حمل بار بوده است. 

این شرکت در مجموع 10 سال گذشته فقط 977 میلیون یورو سود کرده بود، اما در 6 ماه نخست امسال سه برابر 10 سال گذشته سود خالص داشته است.

رالف هابن‌جانسن مدیرعامل هاپاگ لوید می‌گوید: چیزی که ما در سال 2021 شاهد آن بودیم ممکن است هیچ وقت دیگر تکرار نشود. شیوع ویروس کرونا باعث مختل شدن شدید چرخه تأمین کالا در جهان شد و حالا گفته می‌شود، هزینه حمل کانتینر طی سال جاری 4 تا 10 میزان استاندارد آن در شرایط معمول شده است. 

شرکت هاپاگ می‌گوید، هزینه حمل هر کانتینر 20 فوتی برای این شرکت نسبت به قبل 46 درصد رشد کرده و در 6 ماه نخست امسال به متوسط 1612 دلار رسیده است. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول