اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تانکرهای آمریکا نفت سوریه را به عراق قاچاق کردند

پس از انتشار گزارش‌های متعدد درباره اقدام آمریکا در سرقت منابع سوریه، رسانه‌های رسمی سوری گزارش دادند که دو کاروان آمریکا نفت سرقت‌شده ازخاک این کشور را به عراق قاچاق کرده‌اند.

تانکرهای آمریکا نفت سوریه را به عراق قاچاق کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسمی سوریه، بعدازظهر امروز (جمعه)، گزارش دادند که آمریکا نفت سوریه را به پایگاه‌های خود در خاک عراق قاچاق کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته یک کاروان متشکل از ۵۵ خودروی سنگین را از راه گذرگاه غیرقانونی «الولید» به عراق فرستاده‌‌اند که در این کاروان‌، تانکرهایی نفت سوریه را قاچاق می‌کردند.

منابع محلی در این خصوص به خبرنگار سانا گزارش دادند که یک کاراون متشکل از ۲۵ خودرو از جمله تانکرهای حامل سوخت و همچنین کامیون‌های سرپوشیده امروز به سمت عراق حرکت کردند.

بر اساس گفته این منابع،‌ نیروهای آمریکا شامگاه روز گذشته نیز ۳۰ خودرو از جمله چند تانکر حامل سوخت سرقت‌شده از سوریه را به عراق فرستادند که خودروهای زرهی آمریکا آن‌ها را اسکورت می‌کردند.

آمریکا، سه‌شنبه گذشته نیز کاروانی متشکل از ۸۰ خودرو از جمله تانکرهای حامل سوخت سوریه را از منطقه «الجزیره» به خاک عراق فرستاد.

از زمان اقدام آمریکا در اشغال مناطق شرقی سوریه به‌ویژه میدان‌های نفتی این کشور، منابع خبری گزارش‌های متعددی درباره قاچاق غلات و نفت سوریه به خاک عراق توسط نظامیان آمریکا منتشر کرده‌اند.

قاچاق غلات و نفت سوریه در حالی صورت می‌گیرد که دولت و مردم سوریه از کمبود سوخت در مضیقه به سر می‌برند و خودروها گاهی در این کشور ساعت‌ها برای سوخت‌گیری در صف‌های انتظار می‌مانند.

دولت سوریه حضور نظامیان آمریکایی در شمال شرق و جنوب شرق این کشور را غیرقانونی و اشغال خاک خود می‌داند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول