اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حکمرانی مجازی| مقابله مجلس نمایندگان آمریکا با زورگویی اپل و گوگل

دو تن از اعضای دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا طرحی را آماده کرده‌اند تا از زورگویی گوگل و اپل از طریق اعمال شرایط دلخواه خود به توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و کاربران اپ استورها جلوگیری کنند.

حکمرانی مجازی| مقابله مجلس نمایندگان آمریکا با زورگویی اپل و گوگل

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اپل و گوگل از استقبال کاربران فروشگاه های آنلاین برنامه های خود موسوم به اپ استور برای بارگذاری و نصب برنامه بر روی گوشی ها سوءاستفاده کرده و قوانین زورگویانه ای را به توسعه دهندگان و برنامه نویسان تحمیل می کنند.

کاربران آمریکایی در سال گذشته میلادی نزدیک به 33 میلیارد دلار را صرف استفاده و خرید اپلیکیشن از اپ استورهای تلفن همراه کردند و 13.4 میلیارد اپلیکیشن را بارگذاری کردند. اپل اپ استور خود را موتور رشد اقتصادی آمریکا توصیف کرده و مدعی شده این فروشگاه آنلاین از 2.1 میلیون فرصت شغلی در تمام ایالات آمریکا پشتیبانی می‌کند.

بر اساس طرح مذکور که در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا آماده شده و قانون بازارهای اپلیکیشن های آزاد نام دارد، اپل و گوگل و سایر مالکان اپ استورهای پرطرفدار نمی تواند توسعه دهندگان ثالث را مجبور به استفاده از سیستم های پرداخت خود کنند. پیش از این شرکت بازی ساز اپیک گیمز به علت ابداع یک روش پرداخت درون برنامه های مستقل از اپ استور اپل وارد چالش و درگیری حقوقی دامنه داری با این شرکت شد. انتظار می رود رسیدگی به این طرح ظرف هفته های آتی انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول