اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

اولویت‌های وزیر پیشنهادی نفت در دولت سیزدهم/ پشتیبانی از نیروی انسانی صنعت نفت در راس اولویت‌ها

وزیر نفت پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: بحث نیروی انسانی در صنعت نفت، امروز اهمیت ویژه‌ای دارد و امیدواریم مجلس، سران سه قوه و ... همراهی کنند تا ارزش کار منابع انسانی صنعت نفت جا بیفتد و این کارکنان نادرست قضاوت نشوند.

اولویت‌های وزیر پیشنهادی نفت در دولت سیزدهم/ پشتیبانی از نیروی انسانی صنعت نفت در راس اولویت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی وزیر نفت پیشنهادی دولت سیزدهم در نشست مشترک با جمعی از مدیران و‌ کارکنان صنعت نفت به صورت اجمالی با اشاره به پیشینه خود در صنعت نفت از شرکت ملی حفاری تا شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، از شرکت نفت مناطق مرکزی تا شرکت ملی گاز و حضور در بخش خصوصی و پیمانکاری در سال‌های اخیر گفت: پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه نفت، کارم را روی دکل ۷۸ فتح ملی حفاری و با شست‌وشوی رزوه‌های کیسینگ آغاز کردم. در سال ۸۸ تحول در امر گازرسانی آغاز شد، دیپلماسی گازی در ارتباط با ترکمنستان، عراق و ... دنبال شد.

وی ادامه داد: در مدتی که شرکت ملی گاز بودم، قطعی گاز اتفاق نیفتاد و تحول در گازرسانی رخ داد که در سال‌های بعد هم این تلاش‌ها ادامه یافت و‌ امروز شاهد نتایج آن هستیم.

اوجی افزود: صنعت نفت در توسعه اقتصادی نقش کلیدی دارد و‌ در حوزه امنیتی می‌تواند بسیار راهگشا باشد. سرمایه اصلی این صنعت، مدیران توانمند و‌ بدنه کارشناسی متعهد و توانمند است و هر که در این شرایط بپذیرد خدمت کند، ایثار کرده است.

وزیر نفت پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: امروز در بحث فروش نفت چالش‌هایی وجود دارد زیرا وضع امروز تحریم‌ها خاص است. در دوره پیشین تحریم حداقل معافیت تا سطح یک‌ میلیون بشکه وجود داشت اما این دوره، شرایط ویژه‌ای حاکم است.

وی اظهار داشت: بحث نیروی انسانی در صنعت نفت، امروز اهمیت ویژه‌ای دارد و امیدواریم مجلس، سران سه قوه و ... همراهی کنند تا ارزش کار منابع انسانی صنعت نفت جا بیفتد و این کارکنان نادرست قضاوت نشوند. چرا باید شرایط طوری باشد که نیروهای نفت مهاجرت‌ کنند. پشتیبانی از نیروهای صنعت نفت از اولویت‌‌های من است.

اوجی گفت: به‌ طور حتم از نیروهای توانمند، دلسوز، فسادستیز استفاده خواهم کرد. برخی می‌گفتند اوجی حتما از ستاد اجرایی و ... نیرو می‌آورد. اینقدر صنعت نفت نیروهای خوب دارد که اصلا چنین نیازی وجود دارد. فقط برای خدمت به مردم آمده‌ام، اگر برای خدا کار کنیم از هیچ چیز نمی‌ترسیم. من از جنس خودتان هستم‌.

وزیر نفت پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: حفظ و‌ نگهداشت تولید و جذب سرمایه‌گذاری از دیگر اولویت‌های صنعت نفت است‌. در صنعت چه در بخش بالادست و چه پایین‌دست نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم‌. باید با برنامه‌ریزی راهکارهایی معقول پیدا شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث بهینه‌سازی مصرف انرژی، بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت میدان‌های مشترک، تداوم روند بومی‌سازی تجهیزات، استفاده از دانش روزآمد و شرکت‌های دانش‌بنیان  نیز به‌طور جدی در دستور کار صنعت نفت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول