اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

دروغگویی رسانه تحت حمایت وهابیت درباره هیأت انصارالحجه مشهد+فیلم

یک رسانه‌ بیگانه، فیلمی به روایت یک مخاطب از عزاداری محرم هیأتی‌ در مشهد منتشر کرد که بدون نمایش بی‌قانونی، اتهاماتی به عزاداران زد؛ در حالی که هیأت انصارالحجة مشهد رعایت صد درصدی نسبت به دستورالعمل‌ها دارد.

دروغگویی رسانه تحت حمایت وهابیت درباره هیأت انصارالحجه مشهد+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، چند روز پیش رسانه سعودی ایران اینترنشنال در بخش «روایت شما» فیلمی از مخاطبی منتشر کرد که در اوج بی‌شرمی می‌گفت: روزی ۶۰۰ نفر می‌میرند و این جماعت برای ۷۲ نفر که ۱۴۰۰ سال پیش مردند، اینجور به سروکله می‌زنند و هرشب عزاداری می‌کنند. آیا خود امام حسین(ع) راضی است؟

فیلم منتشر شده این رسانه را اینجا ببینید:

 

 

در این که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امری واجب و قطعی است، شکی نیست، اما تهیه فیلم کوتاهی بدون نمایش هیچ بی‌قانونی برای ایراد اتهام به عزاداران حسینی امری وقیحانه است.

تصویر منتشر شده مربوط به عزاداری هیأت انصارالحجة مشهد با مداحی امیر کرمانشاهی است؛ یکی از هیأت‌های پرمخاطب این شهر که امسال همچون سال گذشته مراسم عزاداری دهه اول محرم خود را ورزشگاه بزرگ تختی مشهد برپا کرده است تا عزاداران با فاصله اجتماعی مناسب و فضای باز به عزاداری بپردازند.

گوشه‌ای از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عزاداران در این هیأت را اینجا ببینید:

 

امیر کرمانشاهی، مداح اهل بیت(ع) بارها در طول این جلسه به عزاداران برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جابجا نشدن نسبت به مکان‌های مشخص شده تذکر می‌دهد و بارها اعلام کرده است هنگام سینه‌زنی که عزاداران روی پا می‌ایستند اگر به سمت جایگاه جلو بیایند، روضه و مداحی را قطع خواهد کرد.

در این هیأت در طول مراسم افراد ملزم به استفاده از ماسک هستند و باید در جانمایی‌های مشخص شده تا پایان حضور پیدا کنند. قبل و بعد مراسم نیز تمام محیط ضدعفونی می‌شود.

 

 

شکی نیست که برخی از هیأت‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی‌هایی دارند که باید نهادهای ذی‌ربط مانند سازمان تبلیغات نظارت بیش‌تری داشته باشند، اما عمده هیأت‌ها جلسات خود را با رعایت دستورالعمل‌ها برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول