اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

انقلابی بزرگ در حوزه گازرسانی «نهبندان»/ گازرسانی به ۲۶۰ روستا طی ۲ سال

فرماندار نهبندان با اشاره به عملیات گازرسانی به روستاهای شهرستان نهبندان، گفت: در فاصله‌ای کمتر از دو سال ۲۶۰ روستای نهبندان گازرسانی شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تمام روستاهای نهبندان از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

انقلابی بزرگ در حوزه گازرسانی «نهبندان»/ گازرسانی به ۲۶۰ روستا طی ۲ سال

 مجید بیکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان، اظهار داشت: اقدامات زیادی با همکاری بخش‌های مختلف برای رفع دغدغه مردم نهبندان انجام شده بسیاری از روستاهای دور دست و محروم از زیر ساخت‌های آب، برق، گاز و ارتباطات برخوردار هستند.

وی با اشاره شعار سال «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها»، بیان داشت: تمام مسئولان شهرستان در راستای مانع‌زدایی از پروژه‌های در دست اجرا در این شهرستان تلاش می‌کنند.

نهبندان محروم از جایگاه عرضه سی‌ان‌جی

فرماندار نهبندان به گلایه‌های مطرح‌شده در خصوص عدم برخورداری این شهرستان از جایگاه سی‌ان‌جی، مطرح کرد: جایگاه سی‌ان‌جی نهنبدان برای عبور عرضی گاز از جاده و شریانی اصلی مشکل دارد لذا برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این جایگاه پیگیری‌ها زیادی انجام شده است.

بیکی با بیان اینکه ۵ میلیارد تومان جهت تأمین تجهیزات جایگاه به صورت رایگان در سال ۹۸ پرداخت شده اما در برخی استعلامات و نحوه اجرا دچار مشکل شده که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: همچنین احداث ۲ جایگاه سی‌ان‌جی دیگر در شهر شوسف و مزار سید علی(ع) در حال پیگیری است.

وی در ادامه به ساخت ۱۰ واحد مسکن برای خانواده‌های دارای دو فرزند معلول در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: آماده تأمین زمین برای ۳۰ خانواده تک‌معلولی و دو معلولی در نهبندان هستیم.

اجرای فاز ۳ پروژه آبرسانی به محلات عشایری

فرماندار نهبندان با اشاره به آبرسانی به روستاها و محلات عشایری خواجه منجیکو، گفت: فاز نخست پروژه آبرسانی به محله عشایری خواجه منجیکوه در هفته دولت ۱۳۹۹ و فاز دوم این پروژه در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد و فاز سوم این پروژه نیز وارد فاز اجرایی می‌شود تا هزار نفر در این محلات از آب شرب سالم بهره‌مند شوند.

بیکی از افزایش اعتبارات راه روستایی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: این اعتبارات امسال ۲.۵ برابر افزایش یافته و آبرسانی به ۵ روستای شاهکوه و شوسف نیز در دست اقدام است.

پرونده گازرسانی به نهبندان بسته می‌شود

وی با بیان اینکه شهر نهبندان در سال ۱۳۹۷ گازدار شده است، گفت: تاکنون نقاط زیادی از روستاهای این شهرستان گازرسانی و یا عملیات گازرسانی به آن‌ها آغاز شده است که پیشرفت خوبی هم داشته است.

فرماندار نهبندان با اشاره به عملیات گازرسانی به روستاهای شهرستان نهبندان، گفت: در فاصله‌ای کمتر از دو سال ۲۶۰ روستای نهبندان گازرسانی شده و نقاطی با ۲۰ خانوار و یا ۱۰ خانوار باقی می‌مانند که صرفه اقتصادی ندارد.

بیکی با اشاره به اینکه تحول بزرگی در زمینه گازرسانی به این شهرستان مرزی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تمام روستاهای نهبندان از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول