اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر فرستاده آمریکا در امور لیبی به ترکیه برای بحث درباره انتخابات لیبی

روزنامه ترکیه‌ای از سفر فرستاده ویژه آمریکا در امور لیبی به آنکارا برای بحث درباره انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی در ماه دسامبر خبر داد.

سفر فرستاده آمریکا در امور لیبی به ترکیه برای بحث درباره انتخابات لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «حریت» ترکیه از سفر فرستاده آمریکا در امور لیبی به آنکارا برای دیدار با مقامات ارشد ترکیه درباره برگزاری انتخابات عمومی که قرار است در ماه سامبر ۲۰۲۱ در کشور جنگ زده لیبی برگزار شود، خبر داد. 

سفارت آمریکا در لیبی در بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد، سفر «ریچارد نورلند» به ترکیه به منظور تمرکز بر عناصر کلیدی قانون اساسی برای برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی است که روز ۲۴ دسامبر برگزار خواهد شد. 

واشنگتن مدعی شده است که این سفر بر حمایت آمریکا از حق عمومی مردم لیبی برای انتخاب رهبران خود بدون فشار خارجی و از طریق برگزاری یک روند دموکراتیک و شفاف تاکید خواهد کرد. 

براساس این گزارش، نورلند در روز ۱۰ و ۱۱ اوت نیز به قاهره پایتخت مصر سفر کرده و با خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی در شرق دیدار و رایزنی کرده است.

خلیفه حفتر دوشنبه گذشته تاکید کرده بود که نیروهای تحت حمایت وی تحت تابعیت دولت فعلی لیبی نخواهند بود.

وزارت خارجه ترکیه روز جمعه از تماس تلفنی معاون وزیر خارجه ترکیه  با معاون وزیر خارجه آمریکا خبر داده بود. در این تماس تلفنی «سدات اونل» و وندی شرمن درباره شرایط امنیتی افغانستان رایزنی کرده‌اند.

شنبه هفته گذشته «عبدالحمید الدبیبه» نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی که به ترکیه سفر کرده بود، با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و درباره شرایط کنونی لیبی رایزنی کرد. 

ترکیه از حامیان اصلی دولت وحدت ملی لیبی در طرابلس است.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» رهبر سابق خود در سال ۲۰۱۱ از هرج و مرج درگیر شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول