اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

«فاطمی امین» و «زارع‌پور» برنامه‌های خود را به کمیسیون صنایع مجلس ارائه کردند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از حضور وزرای پیشنهادی صنعت و ارتباطات در جلسات امروز این کمیسیون و ارائه برنامه‌هایشان خبر داد.

«فاطمی امین» و «زارع‌پور» برنامه‌های خود را به کمیسیون صنایع مجلس ارائه کردند

سید جواد حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به حضور وزرای پیشنهاد‌ی صنعت و ارتباطات در جلسات صبح و عصر امروز این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه نوبت صبح امروز کمیسیون، «سیدرضا فاطمی امین» وزیر پیشنهاد‌ی صنعت، معدن و تجارت حضور یافت و ضمن ارائه سوابق عملکرد خود، برنامه‌هایش را در حوزه ماموریت‌های این وزارتخانه ارائه کرد.

وی افزود: نمایندگان عضو کمیسیون نیز نقطه نظرات و سؤالات خود را از وزیر پیشنهاد‌ی در حوزه‌های مختلف از قبیل جهش تولید، ساماندهی و نظارت بر بازار و حوزه‌های سیمان، فولاد و خودرو مطرح کردند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مهم‌ترین رئوس برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت که در جلسه امروز مطرح شد، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی به این نکته پرداخت که با اصلاح نحوه حکمرانی می‌توان مشکلات حوزه صنعت به ویژه صنعت خودرو را برطرف کرد و در این حوزه نظارت جدی نیز باید بر بازار برقرار باشد.

حسینی کیا افزود: علاوه بر این، وزیر پیشنهادی بر مسأله تثبیت منطقی قیمت‌ها و نظارت بر بازار تاکید کرد و در حوزه جهش تولید نیز معتقد است که مبارزه با قاچاق کالا بهترین راه تقویت و جهش تولید است.

وی تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن فعلا نظر رسمی و نهایی در خصوص گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت نداده، اما برآورد ما این است که در مجموع نظر کمیسیون نسبت به وی مثبت خواهد بود؛ البته فردا بعد از ظهر نیز از ساعت 18 یک جلسه دیگر با حضور فاطمی امین در کمیسیون تشکیل خواهد شد.

وعده وزیر پیشنهادی ارتباطات برای راه‌اندازی «شبکه ملی اطلاعات» تا یک سال و نیم آینده

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین با اشاره به حضور «عیسی زارع‌پور» وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: نمایندگان در این جلسه نقطه نظرات خود را مطرح کردند و آقای زارع‌پور نیز از برنامه‌های خود دفاع کرد و در مجموع نگاه کمیسیون به ایشان بسیار مثبت است.

حسینی‌ کیا اظهار داشت: از مهم‌ترین برنامه‌هایی که آقای زارع پور در این جلسه ارائه کرد، می‌توان به توسعه زیرساخت‌های شبکه ارتباطی، ساماندهی مخابرات و خروج آن از حالت زیان‌دهی، ارتقاء مجموعه پست کشور، ساماندهی اپراتورها و الزام آنها به ارائه خدمات بهتر در مناطق محروم اشاره کرد.

وی همچنین گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی امن برای جلب اعتماد مردم، اعلام کرد که در صورت به دست گرفتن مسئولیت، تا یک سال و نیم آینده شبکه ملی اطلاعات را به سرانجام می‌رساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول