اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آستان قدس به میزان توان نیازهای فوری بیمارستان‌های مشهد را تأمین می‌کند/ تعطیلی مهمانسرای حضرت برای تامین تجهیزات درمانی

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس به میزان توان نیازهای فوری بیمارستان‌های مشهد را تأمین خواهد کرد، گفت: از ابتدای آغاز کرونا این آستان مقدس حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای کمک به نیازمندان اختصاص داده است.

آستان قدس به میزان توان نیازهای فوری بیمارستان‌های مشهد را تأمین می‌کند/ تعطیلی مهمانسرای حضرت برای تامین تجهیزات درمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم اهدای تجهیزات پزشکی و دارو توسط آستان قدس به دانشگاه علوم پزشکی مشهد که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رؤسای بیمارستان‌های مشهد در محل بیمارستان رضوی برگزار شد، با تأکید بر اینکه آستان قدس وظیفه خود می‌داند در شرایط حساس فعلی با همه وجود برای خدمت به مردم به میدان بیاید، ابراز کرد: امروز جمعیت قابل توجهی از مردم شهر و کشور ما نیازمند تجهیزات و خدمات پزشکی هستند، در چنین شرایطی وظیفه خود ‌می‌دانیم به میزان توان این نیازها را پاسخ دهیم و اگر غیر از این عمل کنیم، نزد خداوند متعال و حضرت رضا(ع) مسئول خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بی‌تفاوتی به نیازهای مردم در قضیه کرونا عذاب الهی را به دنبال خواهد داشت، افزود: رهبری معظم انقلاب همواره در خصوص توجه به نیازمندان و احسان‌پذیران تأکید داشته و دارند، بنابراین آستان قدس با تمام توان و امکانات سعی می‌کند برای رفع مشکلات مردم در کنار کادر درمان باشد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: هیچ دین، مذهب، مکتب فلسفی و عرفانی به اندازه اسلام به کرامت، شخصیت، حیات و برآورده کردن نیاز انسان‌ها اهمیت نداده است و ما پیرو چنین دین و مکتبی هستیم.

وی در ادامه به جلسه‌ چند هفته گذشته خود با رئیس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حرم مطهر اشاره و تصریح کرد: در این جلسه نیازهای ضروری بیمارستان‌های مشهد مطرح شد، بنده گفتم «هر نیاز فوری که بیمارستان‌ها برای نجات جان مردم دارند را آستان قدس به میزان توان تأمین خواهد کرد و اگر منابعش موجود نباشد از منابع دیگری که جزو کارهای مستحبی است؛ به این مهم اختصاص می‌دهیم زیرا نجات جان انسان‌ها واجب است.»

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: برای کمک به خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها دستور تعطیلی مهمانسرا را صادر کردم زیرا توزیع غذای حضرتی و بسته‌های تبرکی واجب نیست اما حفظ جان مردم واجب است.

وی اضافه کرد: کسی با نخوردن غذای تبرکی از دنیا نمی‌رود، اما عدم تأمین تجهیزات پزشکی ممکن است جان یک انسان را به خطر بیاندازد، ما اگر بتوانیم جان حتی یک انسان را نجات دهیم به مراتب ثوابش بیشتر از آن است که به هشت میلیارد جمعیت روی کره زمین بسته تبرکی بدهیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اقدام امروز آستان قدس گام نخست است، تصریح کرد: از ابتدای آغاز کرونا آستان قدس به میزان توان برای رفع مشکلات مردم تلاش کرده است، بطوریکه این آستان مقدس طی یکسال و نیم گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای کمک به نیازمندان و مقابله با شیوع کرونا هزینه کرده، تنها طی دهه کرامت تا دهه ولایت امسال آستان قدس ۱۹۰ میلیارد تومان بسته معیشتی با همراهی مردم و خادمیاران برای کمک به نیازمندان در سراسر کشور تهیه و توزیع کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تشکر از شرکت داروسازی ثامن وابسته به آستان قدس برای افزایش ۴۰ درصدی میزان تولید سِرُم، تصریح کرد: از این شرکت می‌خواهم بازهم برای افزایش میزان تولید سِرُم تلاش کند، در شرایط موجود به هیچ عنوان نباید نگاه تجاری، سوداگری و درآمدی برای رفع نیازهای پزشکی جامعه وجود داشته باشد.

وی در ادامه به پیشنهاد برگزاری این مراسم در روز آینده به دلیل برگزاری جلسه ستاد کرونا اشاره و عنوان کرد: در پاسخ به این پیشنهاد گفتم حتی یک ساعت نیز نباید اهدای این تجهیزات به تأخیر بیفتد؛ گاهی یک تخت، یک سرم و یک دستگاه اکسیژن می‌تواند جان یک انسان را نجات دهد.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: بنده دست تمام پزشکان، پرستاران و کارکنانی که در این شرایط بطور ۲۴ ساعت در خدمت بیماران هستند و جان خود را در این راه به خطر می‌اندازند می‌بوسم و از آنها تشکر می‌کنم.

وی افزود: اینکه دیگران دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند و وظیفه خود را انجام نمی‌دهند دلیلی نمی‌شود که ما نیز کوتاهی کنیم، آستان قدس به طور حداکثری دستورالعمل‌ها را در حرم مطهر رعایت می‌کند و هر زمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ستاد کرونا به ما اعمال محدودیتی اعلام کنند حتما انجام خواهیم داد و در اعمال آن محدودیت از هیچ توهین و هجمه‌ای هراس نخواهیم داشت زیرا مکلف به انجام تکلیف شرعی خود هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی معطل دیگران نمی‌شویم، اگر در مشهد تمام بازارها، هتل‌ها، رستوران‌ها، فرودگاه‌ و غیره باز باشد، باز هم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را وظیفه شرعی خود می‌دانیم، زیرا هرکسی در روز قیامت مسئول اعمال خود است اما این انتظار از دیگران نیز می‌رود که به وظایف خود عمل کنند.

گفتنی است، طی این مراسم ۶۰۰ قلم تجهیزات درمانی شامل ۱۰۰ تخت بیمارستانی و ۱۰۰ هزار سرم به ارزش ریالی ۱۲۰ میلیارد ریال به بیمارستان‌های درگیر کرونا مشهد اهدا شد؛ همچنین ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام واکسیناسیون مردم حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس تأمین شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول