اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

حذف 60 درصد سفرهای ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای برای مقابله با کرونا

طبق ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد ناوگان مسافری در انواع مدل‌‌های حمل و نقلی‌ شامل قطار، هواپیما، اتوبوس و سواری کرایه برون‌شهری، به یک‌سوم کاهش می‌یابد.

حذف 60 درصد سفرهای ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد ناوگان مسافری با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی شامل پروازها، قطار، اتوبوس و خودروهای مسافری برون‌شهری به یک‌سوم کاهش می‌یابد و وزارت راه و شهرسازی در این حوزه نسبت به اعمال این مصوبه اقدام می‌کند. 

خودروهای حمل کالا و قطعاً قطارهای باری از این مصوبه معاف هستند.

 

 

* سازمان راهداری: ابلاغ به ادارات کل استانی بابت لغو تردد دو‌سوم ناوگان

موضوع را از مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره تردد ناوگان اتوبوسی و سواری کرایه در این ایام دنبال کردیم.

داریوش باقرجوان در این باره به خبرنگار فارس گفت: طبق‌ ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا ظرفیت‌های بخش مسافری عمومی جاده‌ای به یک‌سوم کاهش یافته است و به عنوان مثال‌ اگر در مسیری 9 دستگاه اتوبوس تردد می‌کرد، طبق این ابلاغیه به 3 دستگاه اتوبوس کاهش می‌یابد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی این موضوع را به معاونت‌ها ابلاغ می‌کند و ما نیز این موضوع را از ادارات کل استانی خواهیم خواست، ضمن آنکه پلیس راه نیز کنترل اجرای این مصوبه را در طول مسیرهای جاده‌ای برعهده دارد. 

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: تلاش می‌کنیم همین امروز این ابلاغیه را در قالب بخشنامه‌ای به ادارات کل استانی‌ ابلاغ کنیم. 

* کاهش دو‌سوم ناوگان مشمول همه مسیرهای کشوری است

باقرجوان در پاسخ به این سؤال که آیا این محدودیت فقط مشمول مسیرهای پرتقاضا نظیر مشهد است یا همه مسیرها را شامل می‌شود؟ گفت: این مصوبه مشمول همه مسیرهای کشوری خواهد بود و ظرفیت همه مسیرها به یک‌سوم کاهش می‌یابد. 

* محدودیت تردد ناوگان با 50 در‌صد ظرفیت کماکان پابرجا است

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا تردد ناوگان با 50 درصد ظرفیت اجرا می‌شود و بر اجرای آن نظارت وجود دارد؟ اظهار داشت: پروتکل‌ها نظیر تردد ناوگان اتوبوسی با ظرفیت 50 درصد ظرفیت، الزام استفاده از ماسک و نظارت بر عملکرد راننده کاملاً پابرجا است پلیس هم در طول مسیر جاده‌ها بر این موضوعات نظارت دارد.

* در شیوع کرونا موظف به پاسخگویی به همه تقاضاهای سفر نیستیم؛ فقط سفرهای ضروری

وی تأکید کرد: مردم در جریان باشند در این ایام شیوع شدید کرونا که تأکید شده است سفر غیرضروری به هیچ عنوان انجام نشود، ما اصلاً موظف به پاسخگویی به همه تقاضاها نیستیم و قطعاً مخالف افزایش سفرها هستیم و فقط سیاست ما پاسخگویی به سفرهای ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. 

* وزیر راه و شهرسازی: کاهش ناوگان به گونه‌ای است که مردم گرفتار نشوند

از آن منظر که این ابلاغیه همه مدل‌‌های حمل و نقل مسافری شامل هوایی، ریلی و جاده‌ای را در بر می‌گیرد، موضوع را از وزیر راه و شهرسازی نیز دنبال کردیم.

محمد اسلامی‌ وزیر راه در این باره به خبرنگار فارس گفت: مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تردد فقط یک‌سوم ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای ابلاغ شده است و عیناً اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که ابلاغ این مصوبه مقطع زمانی دارد و باید به این موضوع توجه داشت که نمی‌توان به ناگاه همه ظرفیت‌ها را کاهش داد، به هر حال عده‌ای از مردم در سفر هستند و می‌خواهند برگردند و باید به نحوی عمل کرد که آنها گرفتار نشوند. 

به گزارش فارس 19 مرداد امسال بود که مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌‌وگو با فارس از کاهش 50 درصدی پروازها به مشهد مقدس و کیش از 20 مرداد خبر داده بود.

‌حسن خوشخو‌ در پاسخ به این سوال که تکلیف مسافرانی که بلیت این دو مسیر را برای روزهای آینده خریداری کرده‌اند چیست؟ گفت که طبق آماری که امروز از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه کیش دریافت کرده‌ایم، در فرودگاه مشهد نسبت به هفته گذشته 50 درصد پروازها کاهش یافته است، در فرودگاه کیش هم 60 درصد پروازها در این هفته نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است و این به دلیل کاهش سفر مردم به این دو نقطه و کنسل شدن سفرها به دلیل شیوع کرونا است.

* ابلاغ به ایرلاین‌ها بابت اطلاع‌رسانی دقیق کاهش پروازها به مسافران

به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ‌‌به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است تا این دستورالعمل را اجرا کنند ضمن آنکه به مسافران خود اطلاع رسانی قبلی و دقیق داشته باشند.

به گزارش فارس، به دلیل شیوع شدید ویروس دلتای کرونا در کشور ‌طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به غیر از مشاغل گروه یک، بقیه مشاغل از فردا به مدت 6 روز تا 31 مرداد تعطیل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول