اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌«خودکفایی» در وزارت راه و شهرسازی قوت می‌‌گیرد

وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی، در طول دوران فعالیت خود در ‌نهادهای مختلف خصوصاً قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و وزارت نفت، موضوع «خودکفایی» و تکیه بر توان داخل را به صورت جدی دنبال کرد و پیش بینی می شود این رویه در وزارت راه قوت بگیرد.

‌«خودکفایی» در وزارت راه و شهرسازی قوت می‌‌گیرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از کش‌‌وقوس‌های فراوان در موضوع معرفی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، بالاخره رستم قاسمی از سوی رئیس دولت به مجلس معرفی شد.

رستم قاسمی متولد سال 43 در  روستای سرگاه، لامرد، جنوب استان فارس است، قاسمی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) است.

وی در فاصله سال‌های 1386 تا 1390 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و در دولت دهم به‌عنوان وزیر نفت فعالیت می‌کرد.

* اهم فعالیت‌‌های رستم قاسمی در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و وزارت نفت

‌ ساخت تونل 42 کیلومتری برای تأمین آب آشامیدنی غرب تهران، مجری 6 فاز از پارس جنوبی و طراحی و احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس، مجری احداث برخی آزادراه‌ها و بزرگراه‌های کشور، نوسازی سکوها و تأسیسات نفتی سیری و خارک‌ و مجری بندر نفتی عسلویه و بندر نفتی در ماهشهر و جزیر خارک،‌ از اقدامات رستم قاسمی در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا است.

از پست‌های مدیریتی رستم قاسمی می‌توان به مواردی نظیر، معاون مهندسی نیروی دریایی سپاه پاسداران، فرمانده قرارگاه سازندگی نوح، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی نیروی نفت، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت های قطارهای شهری کشور، رئیس هیئت مدیره شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و رئیس هیئت مدیره شرکت کشتی‌سازی خلیج فارس (ایزوایکو) اشاره کرد.

قاسمی تجربه در حوزه راه و شهرسازی در قرارگاه خاتم دارد و به معمار احداث راه‌های صعب‌العبور در مناطق کوهستانی و پیچیده‌ترین تونل‌ها و بنادر مهم، آزادراه‌ها و مسیرها و تونل های زیرزمینی، حمل و نقل ریلی، ساخت فرودگاه‌های کشور، شهرسازی و مسکن سازی در ایران مشهور است.

رستم قاسمی ‌از سوی نشریه «فوربس» جزو 500 چهره تاثیرگذار جهان شناخته شده است.

طراحی و ساخت و اجرای همزمان 17 فاز از ابرطرح پارس جنوبی در عسلویه با تلاش نیروهای متخصص ایرانی در دوران تحریم، فراهم کردن 25 دستگاه ریگ حفاری ایرانی پس از خروج همه دستگاه‌های حفاری خارجی به‌ دلیل تحریم‌ها، طراحی و راه‌اندازی خطوط لولۀ ششم و هفتم سراسری انتقال گاز، دستیابی به بالاترین سطح توسعه در تاریخ صنعت نفت ایران و رکورد بیشترین فروش نفت در تاریخ ایران با وجود تحریم‌های آمریکا و اروپا و سازمان ملل علیه کشورمان، اهم اقدامات رستم قاسمی در وزارت نفت است.

* تأیید ضمنی رستم قاسمی از سوی برخی نمایندگان مجلس 

بنابراین گزارش برخی شنیده ها حاکی از آن است که در کمیسیون عمران مجلس سابقه کاری رستم قاسمی بررسی شده و ظاهراً مخالفتی با گزینه وزیر راه و شهرسازی در مجلس وجود ندارد.

همچنین جعفر قادری نماینده مردم شیراز در خانه ملت در صفحه شخصی خود درباره وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در توئیتی نوشت: «کارهای بزرگی که رستم قاسمی با مدرک مهندسی عمران به عنوان فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در احداث بنادر، فرودگاه‌ها، آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی و مسکن داشته، تاییدی بر صلاحیت علمی و تجربی ایشان برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است».

مسلم صالحی، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشت: «با اینکه گمانه‌ها رستم قاسمی را برای تصدی وزارت نفت مطرح کرده بودند اما رزومه فوق العاده آقای قاسمی در ابر فعالیت‌های عمرانی، جاده‌سازی و مسکن، تاییدی بر معرفی به‌جای ایشان توسط رئیس جمهور محترم در تصدی وزارت راه شهرسازی است».

‌‌همچنین سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس نیز در مجلس شورای اسلامی‌ در توئیتی نوشت: «آقای رستم قاسمی مدیری است توانمند و امتحان‌پس‌داده که در شرایط تحریمی، کارآمدی کم‌نظیری داشته است، با آمدن او به وزارت راه و شهرسازی، ساخت ۱ میلیون مسکن در سال ممکن خواهد شد‌، همچنین حضور قاسمی در کابینه به اتخاذ رویکردهای صحیح فرادستگاهی نیز کمک می‌کند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول