اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

اختلافاتی که میزبانی اسکی چمن را لغو کرد/بدقولی به کجا ختم شد؟

اختلافاتی که بین مقامات ورزشی وجود داشت باعث شد تا میزبانی اسکی چمن لغو شود.

اختلافاتی که میزبانی اسکی چمن را لغو کرد/بدقولی به کجا ختم شد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فدراسیون اسکی قرار بود شهریورماه امسال میزبان مرحله نهایی مسابقات جهانی اسکی روی چمن باشد، میزبانی که به خاطر مسائل مختلف و عدم تامین امکانات لازم به سرانجام نرسید تا فدراسیون اسکی ایران درخواست لغو میزبانی را مطرح کند.

ماجرای لغو میزبانی چطور کلید خورد؟ 

قرار بود این مسابقات به میزبانی دیزین برگزار شود، به همین دلیل طبق برنامه باید مسئولان جهانی برای بازدید از محل برگزاری مسابقات به تهران می‌آمدند تا شرایط پیست بررسی شود. بعد از درخواست چند باره مسئولان جهانی این اتفاق رخ نداد تا بالاخره فدراسیون اسکی تصمیم به لغو میزبانی بگیرد.

مشکلی که باعث شد تا این میزبانی به ایران نرسد، مسئله کابل و بالابرها بود به طوری که این موضوع حتی اجازه تمرین به ملی‌پوشان را هم نداد و در تمرینات نصفه و نیمه این سرمربی تیم ملی بود که با اجاره وانت بچه‌ها را بالا می‌برد!

 

درخواست وزیری که اجرایی نشد 

عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی در این باره گفت: برای میزبانی مسابقات اسکی روی چمن در دیزین فروردین‌ماه نامه‌ای را به وزیر ورزش و جوانان نوشتم مبنی بر اینکه کابل و بالابرها باید طبق استانداردها باشد. این موضوع از سوی وزیر ورزش به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ارجاع داده شد اما تا امروز هنوز این کابل تهیه نشده است و ورزشکاران نیز نتوانستند تمرینات لازم را در محل برگزاری مسابقات داشته باشند.

وی افزود: طرف ما بهره‌بردار دیزین نیست بلکه شرکت توسعه است. هر چند براساس اعلام شرکت توسعه هزینه کابل‌ها پرداخت شده اما هنوز این کار انجام نشده است.

 

درخواست میزبانی برای مسابقات جهانی سال آینده 

نظریان همچنین خردادماه امسال با مدیرکل البرز که میزبانی اسکی روی چمن مربوط به این استان است ۲ جلسه برگزار کرد. افراد حاضر در جلسه قول‌ هایی برای میزبانی دادند اما این وعده‌ها و قول‌ ها هیچ وقت به مرحله اجرا نرسید.

تمامی اتفاقات و شرایط فدراسیون اسکی را بر آن داشت تا درخواست لغو میزبانی را بدهد.

رئیس فدراسیون اسکی با اعلام قطعی لغو میزبانی دیزین، گفت: البته فدراسیون اسکی قول میزبانی قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ را گرفته و وارد مذاکره شده که در سطحی بالاتر است.

باید دید بالاخره کشورمان می‌تواند میزبانی در این سطح داشته باشد یا خیر؟ و آیا مشکلات داخلی اجازه میزبانی در سطح بین‌المللی را خواهد داد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول